Видяхме BMW XM на живо, колосален е

Върховният баварски модел скоро ще стъпи на родна земя, цената му започва от 335 000 лв. с ДДС. Квотата няма да стигне, затова ще бъдат осигурени допълнителни бройки

,

В края на 70-те години BMW се споразумява с Lamborghini да направят сериен спортен автомобил. Той трябва да послужи на баварците да хомологират състезателен модел, с който да се противопоставят на Porsche на пистата в Група 5. Този краткотраен съюз се разпада през април 1978 г., когато са готови 7 прототипа. Така контролът поема спортното подразделение на BMW за първия си самостоятелен проект – BMW M1.

Сега, 45 години по-късно, стоя пред втория самостоятелен проект на BMW M, който бе представен в годината (2022), в която най-мощната буква отпразнува 50-годишния си юбилей.

Излишно е да казвам, че двата модела са коренно различни. М1 бе нисък спортен автомобил, ХМ е огромен SUV. Всичко в този автомобил е гигантско. Няма да го нарека красив, но мога да му лепна поне 10-ина прилагателни: внушителен, впечатляващ, поразителен и т.н., и т.н. И трябва да ви уверя: на живо този титан изглежда много по-добре и пропорционално отколкото на снимки.

CarMarket.bg

Много хора продължават да дъвчат темата „радиаторна решетка”, но според мен тя пасва на тази предница, широка над 2 метра. Това е автомобил, който в пълна степен удовлетворява желанието на Оливер Ципсе дизайнът на баварските модели да предизвикват полемика, да не оставя никого равнодушен. Продажбите си идват сами.

Нямам никакво съмнение, че е прав. Квотата на ХМ за България е разпродадена, но българският представител на BMW ще намери допълнителни бройки, защото интересът към този титан е огромен, въпреки огромната му цена. Тя започва от 335 000 лв. и вероятно човек (с много пари, естествено) лесно би стигнал границата от половин милион. Все пак говорим за кола с дължина над 5 м и ширина над 2. Междуосието й е 3,1 м, които гарантират огромно вътрешно пространство. За тях има специални възглавнички за кръста, кожата е с тонове, а джантите може да достигнат до 23 цола.

CarMarket.bg

Ако оставим дизайна и историята настрана, хибридният модел предлага системна мощност от 653 к.с. и 800 Нм, които идват от 4,4-литровия V8, работещ заедно с електромотор, вграден в трансмисията. Батерията е с капацитет 25,7 kWh. Тя гарантира на тежащия 2787 кг (!) SUV пробег само на ток до 88 км. Иначе ХМ ускорява до 100 км/ч за 4,3 секунди.

Само след месец, по време на Конкурса за елегантност във Вила Д’Есте на езерото Комо, BMW ще покаже най-мощната версия на ХМ със 748 „коня”. Ще бъдем и на тази премиера, за да ви представим и XM LABEL RED.

BMW BMW XM