Н ов доклад на International Council on Clean Transportation (ICCT) оценява ефикасността на най-големите 20 автомобилни производители в света при прехода им към електрическа мобилност. На върха е Tesla, естествено, следвана от BYD, който бързо застига американците.
На противоположния полюс са Toyota, Honda, Nissan, Mazda и Suzuki. На този фон не е изненадваща новината, че двата най-големи японски производителя, Toyota и Honda, са в надпревара за всеки възможен софтуерен инженер, опитвайки да копират бизнес модела на Tesla, да увеличат маржовете на печалбата си и да останат конкурентни на пазара. И двете компании определят софтуерното развитие като един от най-важните фактори.
Honda планира да удвои броя на програмистите през следващите седем години, което означава, че към 2030 г. очаква да дава работа на около 10 000 такива специалисти, предава Nikkei.
Производителят иска да заздрави и връзките с индийската KPIT Technologies, като ще създаде свой собствен софтуерен екип. Honda работи и със Sony за нов автомобилен софтуер.
Toyota пък стартира програми за обучение и се надява да разполага с 18 000 софтуерни инженера до 2025 г.
Именно софтуерът се оказва Ахилесовата пета за голяма част от наследствените производители. Пословични вече са проблемите на Volkswagen, но той не е изключение. Наскоро писахме, че Volvo изтегля с минимум 6 месеца назад лансирането на флагмана си ЕХ90 именно заради нерешени софтуерни проблеми.