Д о четири години може да отнеме доставката на Lexus LX в родината на луксозния SUV Япония, информира Automotive News.
За да минимализира щетите, подразделението на Toyota временно спря приемането на поръчки за вътрешния пазар, а такива все още могат да се правят в други точки на планетата. Марката пояснява, че наличните бройки са ограничени.
И проблемът не е само за Lexus - Toyota e взела същото решение за Land Cruiser 300, по-малко луксозният еквивалент на LX. Логично.
Лидерът на пазара за нови автомобили многократно публикува прессъобщения за спиране на производството в някои от японските заводи поради липса на компоненти. Не е само до недостиг на чипове, но и на други елементи поради локдауни заради пандемията.
За месец юли Toyota е планирала да произведе 800 000 коли в световен мащаб, 250 000 от които в Япония, останалите 550 000 в чужбина. Този план е коригиран с приблизително 50 000 автомобила надолу.
За да компенсира, Toyota очаква да увеличи производството през следващите месеци, като планира да сглобява средно 850 000 коли до септември. Въпреки това японският производител уточнява , че тези числа могат да бъдат намалени.
Въпреки че Toyota е произвела с около 400 000 автомобила по-малко от началото на фискалната година на 1 април, тя не променя прогнозата си за цялата фискална година от около 9,7 милиона коли. Ако успее, Toyota (и Lexus) ще постави нов производствен рекорд.