В Германия тръгна първият в света водороден влак

Coradia iLint е произведен от Alstom, има обхват от 1000 км и целта му е да замени дизеловите локомотиви

Пламен Георгиев,
водороден влак

Alstom

Alstom, световен лидер в интелигентната и устойчива мобилност, пуска в експлоатация първият в света водороден пътнически влака. Coradia iLint ще се движи по първият водороден влаков маршрут. По линията между Куксхавен, Бремерхавен, Бремервьорде и Букстехуде ще се движат 14 влака с горивни клетки, които при движение отделят само пара и кондензирана вода. Водородните влакове са собственост на Landesnahverkehrsgesellschaft Niedersachsen (LNVG). Те ще заменят 15 дизелови локомотива. Благодарение на пробега си от 1000 км, Coradia iLint може да се движи цял ден само с един резервоар водород.

Това е само началото на опита да се подмени дизеловият парк от локомотиви, като в Германия той е над 4000.

В момента Alstom има четири договора за водородни регионални влакове. Два са в Германия. Първите 14 Coradia iLint са за споменатата линия в Долна Саксония, втората партида от 27 влака Coradia iLint е предназначена за Франкфурт. Третият договор идва от Италия, за която прави 6 водородни влака Coradia Stream за Ломбардия – с опция 8 повече, докато последният договор е за Франция. Те ще се ползват в четири региона във Франция. Освен това Coradia iLint е преминал успешни тестове в Австрия, Нидерландия, Полша, Швеция и др.

По железопътната мрежа на evb в Германия, трамваят с горивни клетки може да се движи със скорости от 80 до 120 км/ч, като максималната, която може да развие, е 140 км/ч.

Влаковете се зареждат в Бремервьорде, където има 64 резервоара (500 бара налягане) с общ капацитет от 1800 килограма водород, шест водородни компресора и две горивни колонки. Използването на водород намалява съществено екологичния отпечатък, тъй като 1 килограм водород заменя приблизително 4,5 литра дизелово гориво.

влакове Alstom водороден влак влакове