В чест на юбилея: Ford Mustang е станал още по-агресивен

Най-продаваният спортен автомобил в света разполага с дигитален кокпит, поддържан от най-съвременната технология за компютърни игри Unreal Engine, подобрено пътно поведение и несравнимо вълнение при шофиране

Пламен Георгиев,
Ford Mustang V8 2024

Ford

Н овият Ford Mustang купе и кабриолет вече се предлагат в Европа с освежен дизайн, революционно за модела дигитално изживяване и подобрена динамика.

Скулптурният преден капак и мощните задни спойлери са ключови за излъчването на модела, който тази година празнува 60-годишен юбилей. Добавеният нов преден спойлер и странични прагове подобряват аеродинамиката и пътното поведение. А към класическите задни светлини са добавени три LED светлинни ленти.

Mustang също преминава в дигиталната ера с цифрово приборно табло и 13,2-инчов централен екран. Софтуерът Unreal Engine поддържа интерактивни анимирани графики, които водачът може лесно да избира и променя само чрез докосване или плъзгане по екрана.

Ford е удвоил изчислителната мощност на информационно-развлекателната си система SYNC 4 за новия Mustang. Системата се адаптира, за да покаже функциите, които всеки водач използва най-често. Интеграцията на смартфон за Apple CarPlay и Android Auto вече е безжична. Благодарение на 5G свързаността стриймването на музика се случва безпроблемно дори в реално време посредством аудиосистемата B&O, а облачната навигация актуализира трафика в реално време.

Ford

Сърцето на тази машина е познатият 5,0-литров V8 двигател. Параметрите му не са променяни, макар инженерите да са направили и някои дребни корекции но конструкцията, свързани с интегрираната двойна система за всмукване на въздух, която гарантира по-ефективно „дишане“ на двигателя.

Новата активна изпускателна система преобразувa звука на двигателя в зависимост от ситуацията. Това означава, че можете да се насладите на тихо и спокойно шофиране в градски условия, но и да усетите пълната мощ на звука и мотора по извънградски път.

Ford

Шестте режима на шофиране регулират поведението на автомобила. Водачът може да избира между режими Normal, Sport, Slippery, Drag и Track, както и възможност за персонализиране на настройките.

В стандартния пакет Performance влизат спирачки Brembo зад 19-инчовите алуминиеви джанти, а диференциалът с ограничено приплъзване намалява превъртането на колелата за по-добро сцепление - особено при завиване. Допълнителното опционално окачване MagneRide следи пътните условия хиляда пъти в секунда и регулира настройките, за да осигури възможно най-добър контрол и комфорт.

Ford Ford Mustang