А втомобилната индустрия бърза да електрифицира моделите си, като в повечето случаи това е за сметка на традиционните двигатели, които стават все по-малки. Според Ford това не е задължително, съобщава The Drive.
„Скоро Mustang ще празнува своя 60-годишен юбилей. Много конкуренти вече си тръгнаха. Други идваха и си отиваха. Ние не направихме така. Винаги сме били тук с Mustang. За 60 години той се промени. Имаме EcoBoost, имаме и Dark Horse и ще продължим да инвестираме. И ако ще бъдем единствените на планетата, които правят достъпна спортна кола с V8 за всички по света, нека да бъде така“, казва изпълнителният директор на Ford Джим Фарли.
Изказването му веднага напомня за електрическия Mustang Mach-E. Кросоувърът беше критикуван от най-запалените фенове на Mustang, че „трови“ родословното дърво на модела.
Според Фарли обаче съществуването на Mustang Mach-E позволява на Ford да продължи да продава коли с ДВГ още дълго време. И това ще бъде така не само на нормалните пътища, но и на пистата.
„Коя друга кола в света се състезава на шест континента всеки уикенд? И това е защото имаме V8 двигател“, казва Фарли.
Засега Ford не казва дали изобщо има планове за спиране на работата по ДВГ. Компанията не вижда защо да не може да прави изцяло електрически коли, но и да запази ДВГ особено за спортните си модели. Възможно е и да видим хибриден Mustang с V8, но засега това е само в сферата на слуховете.