Три поредни години Dacia оглавява българския автомобилен пазар

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П оходът към челото на родния автопазар започва през 2013 г. В края й марката заема пазарен дял от 10,92%. На следващата година (2014) той е увеличен до 12,68%. През 2015 г. Dacia завършва с 13,12%, а до края на септември 2016 г. марката държи 13,25% пазарен дял в България.

Всичко това се равнява на общо над 12 000 продадени автомобила от 2013 година до днес. Не без значение е и фактът, че българите тотално преосмислиха отношението си към марката. Показателно е да се видят обявите за коли „втора ръка“ в най-големия специализиран сайт у нас. Там най-ниската цена за Dacia Duster е около 12 000 лв., а средната цена на модела (говорим за първото поколение) е около 15 000 лв.

Успехът си през тази година (а и през предходните) Dacia дължи на продажбите в SV-сегмента (49,20% от общите в сегмента). Следващият по сила сегмент е MPV (37,15% от общите в България). Следва сегмент В и SUV1.

Къде се крие разковничето на успеха на марката у нас? „Има няколко основни фактора за тези отлични резултати. Надеждни и качествени модели, създадени за условията на пътищата в страната. Обновена лека и лекотоварна гама автомобили с атрактивни „нетни“ цени, които спестяват губенето на време в търсене на по-изгодна оферта. Широка продажбена и сервизна мрежа, работеща по най-високи стандарти, която през годините успя да спечели доверието на клиентите и да ги превърне в най-мотивираните посланици на марката“ коментира Оливие Жан, Генерален директор на „Рено Нисан България“.

Клиентите са в центъра на цялостната стратегия за развитието на марката в България. Преди седем години стартира инициативата „Излет с Dacia“, която всяка година събира клиентите на марката, техните приятели и семейства. По желание на клиентите се създава и Duster Adventure Club, който няколко пъти годишно отправя офроуд предизвикателства към собствениците на един от най-популярните SUV модели в страната. Заедно с Димитър Илиев, лице на марката за България, и екипът на Safety Driving Academy, компанията отговаря на желанието на клиентите да бъдат доказани качествата на Dacia Duster в едно многои тежко състезание. Бе избрано Balkan Offroad Rallyе и две поредни години автомобилът успешно премина през повече от 2000 състезателни километра.

Четете още:

Opel Kadett празнува 80-годишен юбилей

BMW 740d xDrive предлага разкош в излишък (тест драйв)

Новият автопилот на Tesla е като Биг Брадър: безброй камери и сензори

Източник на статията: Vesti.bg

автомобилен пазар Рено Нисан България Дачия Dacia