Проектът "Trabant nT" (new Trabi) за възстановяването на легендарната марка и пускането в серия на съвременен електрически вариант на прочутия гедерейски "кашон" се отлага засега.
Това съобщи инициаторът на проекта и ръководител на фирмата IndiKar Роналд Гершевски.
Причината за отлагането е прозаична - недостиг на пари.
Преди година, при представянето на проекта на автосалона във Франкфурт, беше обещано производството на новия електрически "Трабант" да тръгне през 2012 г.
Сега представителят на IndiKar заявява, че в този срок ще се появи само действащ прототип, без да дава срокове за пускане на колата в серия.
Ако преди година споменаваха, че за възраждането на "Трабант" са нужни 30 млн. евро, то днес вече се говори за 50. Истината е че и двете суми са направо смехотворни, когато става дума за проектиране и пускане в серийно производство на абсолютно нов модел.
При гигантите на съвременното автопроизводство за подобна операция са нужни минимум 800 млн. евро и два пъти по-малко, ако се използва вече съществуваща платформа.
Техническите данни на бъдещия електромобил остават непроменени - пътническата му формула е 4+1, основен в задвижването е електромоторът с мощност 47 кВт, който ще позволи на тежката 1050 кг машина да достига максимална скорост от 130 км/ч.
Бордовият литиево-йонен акумулатор трябва да осигури пробег с едно 8-часово зареждане от 160 км. Зареждането става от битовата електрическа мрежа с напрежение 220 волта , на покрива на колата има и слънчев колектор с площ от 1,8 кв м и ефективна мощност 180 Вт, която ще отива за захранване на моторчето на вентилатора в салона и радиоприемника.
Ориентировъчната цена на електрическия "Трабант" се определя на около 25 хил. евро.
Двутактовият двуцилиндров "Траби" беше символ на социалистическата ГДР и един от най-масовите автомобили на соцлагера.
Производството му стартира през 1957 г. и продължи до обединението на двете Германии, като общо бяха произведени над 2,8 млн. коли.