Т ези дни автомобилният свят гледа към Шанхай. Там своите електрически флагмани показаха Maybach, BMW и VW, Porsche извади обновения Cayanne. Но сякаш погледите и шушуканията привлича именно този автомобил: Lexus LM. Сега, след като първото поколение бе насочено само към китайския пазар, втората генерация ще се продава в 60 държави, включително на основните пазари в Европа, без това да важи за САЩ.
Най-открояващият се дизайнерски елемент е тази гигантска радиаторна решетка, която е с размерите на два чугунени радиатора един над друг. През последните години „бъбреците” на BMW бяха постоянна тема за критика, но тук те изглежда миниатюрни.
Миниванът стъпва върху 19-цолови колела, които изглеждат малки на фона на дължината от 5125 мм (1890 мм широчина, 1955 мм височина). Междуосието е 3 метра, за да има достатъчно място за до 7 пътника в интериора. Има версия с шест места, но най-луксозната е тази с четири.
В тази версия задното пътническо отделение се разделя от подвижна преграда с предното. Но тук основният акцент е друг. Става въпрос за гигантския 48-инчов дисплей, чийто размери си съперничат с „Китайската стена” отпред. От Lexus казват, че той може да се използва за онлайн срещи, тъй като се предполага, че тук ще пътуват бизнесмени.
За тях има още хладилник и въпросната подвижна преграда с две нива на затъмняване. Отзад може да се създаде уютна атмосфера благодарение на 64-цветно амбиентно осветление. Има също и подвижна масичка, тапицирана в кожа.
Интересна опция е инфрачервената камера, монтирана в горната средна част на подвижната разделителна преграда. Тя засича температурата на седящите отзад в областта на лицето, гърдите, бедрата и долната част на краката. Тя също така измерва колко студени или топли са прозорците, облицовката и тапицерията на тавана, които са в пряк контакт с външната среда. Сред като сметките бъдат направени, климатикът автоматично се настройва на най-комфортната температура.
Lexus на влиза в подробности за задвижването, казва само, че новият LM ще се предлага с 2,4-и 2,5-литрово хибридно задвижване.