Volvo наскоро произведе последният си дизелов автомобил, но Toyota вижда нещата различно. Макар популярността на този тип задвижване да спадна драстично през последните години, японският производител твърде, че пред дизела все още има светло бъдеще.
Търговският и маркетингов бос на Toyota Australia вярва, че „дизелът, въпреки популярните коментари, не е мъртъв. Има още време пред него, така че няма да умре скоро“.
Пред Drive Шон Ханли казва, че дизелът остава „много надежден горивен източник“, но все пак той визира специално пикапите и големите SUV. Все пак Ханли смята, че дизеловият двигател трябва да се адаптира към по-строгите стандарти за вредните емисии, за да оцелее. Затова наскоро Toyota лансира Hilux с мека хибридна версия на 2,8-литровия, 4-цилиндров турбодизел.
Ханли не отхвърли възможността от двигател на синтетичен дизел. Ще напомним отново, че Toyota се опитва да остави ДВГ в играта възможно най-дълго, като разработва технология за захранването му с водород. Технологията тества с прототипи на GR Yaris и GR Corolla на състезателната писта.
Преди няколко месеца Акио Тойода съобщи, че в процес на развитие е ново поколение двигатели с вътрешно горене, което бе ясен знак, че компанията ще продължи още дълго време да разчита на двигателя с вътрешно горене.
Същият е убеден, че електромобилите няма да надминат световен пазарен дял от 30%. Останалите 70% ще продължат да разчитат на ДВГ. Toyota смята, че синтетичните горива и водородът може да се превърнат в ценни алтернативи.
Но докато Австралия вижда бъдеще за дизела, продажбата му в Европейския съюз става все по-трудно. През миналата година на дизела се пада едва 13,6% пазарен дял в ЕС. Той беше изпреварен миналата година от електромобилите, които завзеха 14,6% от общите продажби на нови коли.