Toyota показа водороден болид за „24 часа на Льо Ман”

През 2026 г. състезанието за издръжливост ще е отворено за водородни участници, Toyota се готви за този етап от историята на надпреварата

Toyota GR H2 Racing Concept

Toyota

Д нес ще бъда даден стартът на „24 часа на Льо Ман”, с което ще се отбележат 100 години от провеждането на първото състезание за издръжливост. Това вероятно ще е последният старт на настоящата концепция на Toyota за състезанията за издръжливост. Може да се предположи, че ще е и най-трудното състезание за марката, тъй като срещу себе си вече има достойна конкуренция от Ferrari (с полпозишън, първи от 1964 г. насам), Porsche и Cadillac (Peugeot изостава доста). Но пък японците имат издръжливост, докато никой от новите им конкуренти не са доказали това в 24-часова надпревара.

Но Toyota хвърли водородната „бомба” вчера, представяйки прототипа GR H2 Racing Concept. Задвижваният с горивни клетки (водород) прототип бе представен от представен от Акио Тойода, председател на Toyota.

Компанията не пусна никакви технически характеристики, тъй като това е все още много рано. Знае се, че задвижването е микс между водороден двигател и хибридна система, но това е всичко за момента.

Toyota

„Не бих инвестирал в тази технология, ако не мислех, че може да спечелим с нея… Водородът не е само нулеви вредни емисии, а истински вълнуваща технология: тя предлага звук, въртящ момент и динамика,” каза Тойода по време на представянето на концепцията.

А това значи само едно: чакаме Toyota отново на пистата през 2026 г., но вече с усъвършена водородна версия на този прототип. Иначе Toyota прави своите проучвания на тема водороден състезателен двигател още от 2021 г., когато с Corolla с водороден двигател стартира в Taikyu Series. Чакаме с нетърпение докъде може да стигне концепцията на водороден състезателен автомобил. Първият отговор на този въпрос чакаме през 2026 г.

водороден влак Toyota GR H2 Racing Concept 24 часа на Льо Ман Toyota