Д нес ще бъда даден стартът на „24 часа на Льо Ман”, с което ще се отбележат 100 години от провеждането на първото състезание за издръжливост. Това вероятно ще е последният старт на настоящата концепция на Toyota за състезанията за издръжливост. Може да се предположи, че ще е и най-трудното състезание за марката, тъй като срещу себе си вече има достойна конкуренция от Ferrari (с полпозишън, първи от 1964 г. насам), Porsche и Cadillac (Peugeot изостава доста). Но пък японците имат издръжливост, докато никой от новите им конкуренти не са доказали това в 24-часова надпревара.
Но Toyota хвърли водородната „бомба” вчера, представяйки прототипа GR H2 Racing Concept. Задвижваният с горивни клетки (водород) прототип бе представен от представен от Акио Тойода, председател на Toyota.
Компанията не пусна никакви технически характеристики, тъй като това е все още много рано. Знае се, че задвижването е микс между водороден двигател и хибридна система, но това е всичко за момента.
„Не бих инвестирал в тази технология, ако не мислех, че може да спечелим с нея… Водородът не е само нулеви вредни емисии, а истински вълнуваща технология: тя предлага звук, въртящ момент и динамика,” каза Тойода по време на представянето на концепцията.
А това значи само едно: чакаме Toyota отново на пистата през 2026 г., но вече с усъвършена водородна версия на този прототип. Иначе Toyota прави своите проучвания на тема водороден състезателен двигател още от 2021 г., когато с Corolla с водороден двигател стартира в Taikyu Series. Чакаме с нетърпение докъде може да стигне концепцията на водороден състезателен автомобил. Първият отговор на този въпрос чакаме през 2026 г.