Jeep може да е американска легенда, но пред последните години Европа сякаш е приоритетът за марката, което се доказва и от днешното лансиране на модела, който има на сметката си над 2,5 млн. от дебюта си през 2006 г.
Compass е най-масово продаваният модел на марката по света, но производството и продажбите му започват първо в Европа, в завода Melfi в Италия, след което ще започне експорт за другите пазари.
Въпреки еволюционния екстериорен дизайн, новият Compass е коренно различен автомобил от предшественика си. Той изоставя стария „скелет“ от Fiat-Chrysler за сметка на платформата STLA Medium, която Stellantis вече използва за Peugeot 3008 и 5008, Opel Grandland и Citroën C5 Aircross. Моделът е дълъг 4,55 м, като предлага допълнителни 55 мм пространство в областта на краката на втория ред седалки. Отпред има 34-литров frunk, а багажникът е увеличен с 45 л до 550 л.

Jeep
Може би най-силно впечатление в дизайна прави профилът с ниската линия на страничните стъкла, като по този начин се постига визуално издължаване на силуета. Иначе радиаторната решетка остава запазена марка за модела и марката, имаме трапецовидни колесни арки, подсилени брони.
Всичко това, освен офроуд излъчване, си има реално офроуд приложение. Пътният просвет, дори за версията с предно предаване, е 200 мм. Ъгълът й на заход е 20 градуса, на отход – 26 градуса. Моделът може да атакува водни препятствия с дълбочина до 470 мм. Всички версии разчитат стандартно на системата Selec-terrain. При версията с два задвижващи моста ъглите на заход и отход са съответно 27 и 31 градуса. HDC тук е стандартен.

Jeep
Задвижването на новия Compass е изцяло електрифицирано. Първото ниво е мека хибридна версия със 145 к.с., следва плъг-ин хибрид със 195 к.с. и цели 3 BEV версии, чийто диапазон се простира от 213 к.с. за версията с предно до 375 к.с. За да бъде постигната тази мощност, Jeep въвежда нов и по-мощен заден електромотор, който добавя допълнителни 49 kW и 232 Нм. Като добавим задния редуктор със съотношение 14:1, това значи, че задната ос разполага с впечатляващите 3100 Нм.
Зареждането може да е с максималните 160 kW, като за 30 минути батерията се пълни от 20 до 80%, бордното зарядно е 22-киловатово. Пробегът до 650 км също е нещо, с което моделът може да се похвали.