М оже и да й отне цели 210 години, колкото навърши марката тези дни, но най-после Peugeot има един наистина бърз и впечатляващ сериен модел. Peugeot PSE (във версия седан и комби) е първата глава в историята на Peugeot Sport Engineered. Както подсказва самото име, моделът е разработен с опита, натрупан в различните спортни дисциплини, в които участва Peugeot Sport, като е ползвана експертиза и от разработените преди години концепции 208 FE през 2013 г. (CO2 емисии 46 г/км - 0/100 за 8,2 сек) и на 308 R HYbrid (500 к.с. и 700 Нм).
508 PSE разчита на бензинов двигател с обем 1,6 литра и два електромотора. Сумарната мощност на задвижващата система достига 360 к.с. и 520 Нм. Благодарение на тези цифри, ускорението на 508 до 100 км/ч трае 5,2 секунди, а максималната скорост е електронно ограничена на 250 км/ч. От Peugeot казват, че средният разход на гориво е 2 л/100 км.
Но 508 PSE не е само цифри. Инженерите са адаптирали шасито на стандартния 508, като са монтирали адаптивни амортисьори с 3 режима (Comfort/Hybrid/Sport), разширили са следите с 24 мм отпред и 12 мм отзад, монтирали са спирачни дискове с диаметър 380 мм отпред, с 4-бутални спирачни апарати, а 20-цоловите джанти са „обути” с Michelin Pilot Sport 4S.
Водачът може да избира между пет режима на задвижване: Electric (пробег до 42 км само на ток по цикъла WLTP, Hybrid: Sport (тук се отключва цялата мощност) и 4WD.
Батерията е с капацитет 11,5 kWh, която може да се зареди в домашен контакт за 7 часа, а от стенна зарядна станция Wall Box (32 А) зареждането става за по-малко от 2 часа.
Интериорът предлага познатата формула с компактния волан, Peugeot i-Cockpit и централен 10-инчов HD екран. Тапицерията на седалките е комбинация от кожа, 3D мрежа и Alcantara. Купето е декорирано с двойни контрастни шевове.
ID.3: електрическото бъдеще на Volkswagen дебютира в България
Лондон мисли да забрани продажбата на коли с ДВГ през 2030 г.