Ти да видиш, Volkswagen последен по надеждност в американска класация

В челото лидерът е ясен, подгласниците са донякъде изненадващи, но изненадата тук е последното място от 33 бранда на VW

Пламен Георгиев,
VW ID4 на поточната линия в Чатануга САЩ

, Volkswagen

VW IDл4 на поточната линия в Чатануга, САЩ

Д окато светът до голяма степен се отдалечи от ерата на Covid-19, автомобилната индустрия все още се бори с нейните дълготрайни ефекти, особено що се отнася до надеждността. Прекъсванията по веригата за доставки, недостигът на полупроводници и сътресенията на пазара на работна ръка от този период продължават да преследват автомобилните производители, а ново проучване дава индикации, че надеждността на автомобилите е сериозно засегната.

Според J.D. Power броят на докладваните проблеми в тригодишни превозни средства се е покачил до най-високото си ниво от 2009 г. насам. Последното проучване анализира автомобили от моделна година 2022 в Съединените щати, измервайки надеждността въз основа на проблеми на 100 превозни средства (PP100). Средно индустрията достигна 202 докладвани проблема на 100 коли, което представлява 6% спад в надеждността в сравнение с миналогодишното проучване на колите от моделна година 2021.

За втора поредна година проблемите със свързаността с Android Auto и Apple CarPlay оглавяват списъка с оплаквания. Проблемите, свързани с тези системи, се увеличават от 6,3 PP100 през 2023 г. на 8,4 PP100 тази година. В по-широк план проблемите, свързани със смартфоните, представляват половината от 10-те най-често срещани проблема в проучването, затвърждавайки представата, че повечето автомобилни производители все още се борят да интегрират безпроблемно съвременните технологии.

J.D. Power също така посочва, че много от тези автомобили са произведени по време на сериозно напрежение по веригата за доставки и недостиг на персонал, което вероятно е допринесло за увеличаването на докладваните проблеми. Това е в съответствие с констатациите от първоначалното проучване на качеството, което проследява проблемите в началото на живота на автомобила и също така показва спад в надеждността.

Както винаги, някои компании се представят по-добре от други, а някои видове задвижващи системи се оказват по-надеждни. Проблемите, с които се сблъскват електрическите автомобили се подобряват, като докладваните проблеми на 100 са намелели с 33, така те се нареждат плътно зад хибридите (199 PP100) и класическите коли с ДВГ (200 PP100), като третият най-надежден тип задвижване, поне от 2022MY. PHEV от друга страна се оказват най-проблемните, предлагайки не най-доброто, а най-лошото от двата свята.

Най-добре класираната марка е Lexus, но изненадата е второто място на Buick, като двете марки отчитат съответно 140 и 143 проблема на 100 автомобила. Другите производители, които се представят по-добре от средното за индустрията (202), са Mazda, Toyota, Cadillac, Chevrolet, GMC, Porsche, BMW, Mini, Kia и Honda.

В другата страна на спектъра е... Volkswagen с 285 проблема на 100 коли, следван плътно от Chrysler (282), Jeep (275), Audi (273) и Land Rover (270), за които това си е сериозен удар по репутацията им

Все пак от J.D. Power държат да направят уточнението, че „днешните тригодишни автомобили са произведени по време, когато индустрията се бореше с големи проблеми.“ С други думи, не очаквайте безупречно изживяване от автомобили, които са слезли от поточната линия насред логистичен кошмар.

Източник на статията: carscoops.com

J.D. Power класация за надеждност надеждност