Н астоящата 2025-а ще бъде годината на дебюта на новия Volkswagen T-Roc, един от най-важните нови модели през следващите месеци. И една от първите стъпки в рестартирането на германския производител, който е готов да се върне в състезанието. Цели девет нови модела ще бъдат добавени към ценовите листи на компанията от сега до 2027 г., както обяви изпълнителният директор Томас Шефер на работна среща във Волфсбург.
Все още не знаем с точност всички моделни планове на марката. Към момента са известни само три. Продуктовата офанзива ще започне с гореспоменатото ново поколение T-Roc, което ще запази вида на SUV и ще въведе за първи път хибридни двигатели. Истинската повратна точка обаче ще настъпи през 2026 г. с идването на Volkswagen ID.2, малката електрическа кола под 25 000 евро, произлязла от концепцията ID.2all. Нещо като електрически двойник на Polo, той също ще доведе до версия в стил кросоувър с размери, подобни на T-Cross.
През 2027 г. ще видим появата на Volkswagen ID.1, евтин електрически градски автомобил - според слуховете трябва да струва под 20 000 евро. Концепция на този модел трябва да видим на 5 март 2025 г.
От бъдещите планове към този момент подробности знаем за електрическия Golf, но той ще дойде чак през 2029 г. Трябва да се произвежда във Волфсбург (който ще се сбогува с Golf с ДВГ през 2027 г., чието производство ще се премести в Мексико), върху платформата SSP. Тя трябва да стане основа на всички бъдещи електрически автомобили на групата, включително електрическия T-Roc.
На срещата Шафер каза официално, че в ход е разработването на компактен SUV. Дали ще се казва ID T-Roc или по друг начин, все още не знаем. Нито знаем годината на дебюта му.