Тестваха Grandland PHEV в реални условия, надмина параметрите по WLTP

Моделът предлага комбиниран пробег до 897 километра по WLTP, от които до 87 километра са чисто електрически

Пламен Георгиев,
Opel Grandland PHEV

, Opel

Opel Grandland PHEV

С тойностите на WLTP за Grandland Plug-in Hybrid показват пробег от до 897 километра, от които до 87 километра са чисто електрически. Но от Opel са решили да тестват модела, които са влошени в сравнение с официалния тестов цикъл.

Докато стойностите на WLTP се определят при температури от около 23 градуса по Целзий, новият Grandland Plug-in Hybrid е тестван във ветровито и дъждовно януарско утро при температура от 11 градуса по Целзий и с  19-цолови зимни гуми вместо летни гуми с по-ниско съпротивление. Автомобилът е с пълен резервоар и напълно заредена батерията, чийто капацитет е 17,9 kWh. Целта е да се шофира, докато резервоарът за гориво и батерията покажат 0 и колата спре.

Плъг-ин хибридът потегля от Рюселсхайм и стига Франкфурт, след което се връща отново в начална точка. Маршрутите включват магистрални участъци, трафик в пиковите часове, както и селски пътища и градски трафик, включително спирания на светофари – тест в реалния живот, който отразява истинските ежедневни изисквания на много шофьори на служебни и лични автомобили.

Резултатът от теста на новия Opel Grandland Plug-in Hybrid със 195 к.с. системна мощност и 350 Нм, който постига само с едно зареждане на резервоара и батерията, надминава очакванията на екипа: при средна скорост от 80 км/ч и високоефективен общ среден разход от 4,6 л/100 км, SUV-ът измина общо 1115 километра в четири етапа (прекъснати от почивки, за да се изпълнят законовите изисквания за спазване на времето за шофиране). Grandland Plug-in хибридът изминана малко повече от една трета от общото разстояние, или по-точно 380 км, изцяло на електричество.

Opel Opel Grandland PHEV PHEV