В края на миналата година писахме, че екипът на Тръмп е заявил, че изчистването на законен път за автономни автомобили е една от най-важните задачи за Министерството на транспорта. Което има логика на фона на това, че Илон Мъск е сред най-приближените хора на президента.
Затова сега новината, че патентното ведомство в САЩ (U.S. Patent and Trademark Office) е отхвърли опита на Tesla да регистрира термина „Robotaxi“ като търговска марка, е изненадваща. Тя идна от технологичното издание TechCrunch, позовавайки се на подадена молба за регистрация.
Друго заявление на Tesla за регистрация на термина „Robotaxi“ като търговска марка за предстоящата ѝ услуга за споделено пътуване все още се разглежда от ведомството, се казва в статията. На 6 май USPTO е издал „неокончателно решение“ по заявлението за търговска марка Robotaxi, което означава, че Tesla има три месеца, за да подаде отговор, или ведомството ще се откаже от заявлението, се добавя.
Заявленията на Tesla за търговска марка с термина „Cybercab“ са спрени поради факта, че други компании претендират за подобни търговски марки, според TechCrunch.
Миналият месец Tesla заяви, че планът ѝ за въвеждане на „автономно споделено пътуване срещу заплащане“ до юни в Остин, Тексас, остава в ход. През април марката заяви, че ще трябва да преоцени прогнозата си за растеж след три месеца, защото е „трудно да се измери въздействието на променящата се световна търговска политика върху веригите за доставки в автомобилния и енергийния сектор“.