СЗО: Неефективни мерки за защита на пешеходците

Повечето от автомобилните компании работят сериозно върху подобряването на пасивната

, ЕПА/БГНЕС

Повечето от автомобилните компании работят сериозно върху подобряването на пасивната сигурност на колите си

Половината от около 1,27 млн. загинали годишно при пътни произшествия по света са пешеходци, мотоциклетисти и велосипедисти заради неефективните закони за тяхната защита, става ясно от доклад на Световната здравна организация, цитиран от ДПА.

Открихме, че в много страни законите, които са необходими, за да се защитят хората, или не са въведени, или не са изчерпателни, заяви генералният директор на СЗО Маргарет Чан.

Дори там, където са приети необходимите закони, държавите съобщават, че те не се прилагат достатъчно добре, добави тя.

Това е първото глобално проучване на причините за смъртните случаи при пешеходците, мотоциклетистите и велосипедистите. Според него 90% от смъртните случаи в пътни инциденти са регистрирани в бедни страни, въпреки че в тях се движат едва 48% от автомобилите по света.

Катастрофите са най-честата причина за смъртните случаи, особено сред младите хора, между 5 и 45-годишна възраст, отбелязва кметът на Ню Йорк Майкъл Блумбърг, който е един от спонсорите на проучването.

Сред мерките за безопасност, които се предлагат в доклада, са ограничаване на скоростта, затягане на мерките срещу шофирането в нетрезво състояние и по-масовото ползване на предпазни колани, детски седалки и каски за мотоциклетисти.

Проучването е извършено на базата на информация, предоставена от 178 държави, в които живеят около 98% от всички 6,6 милиарда души на земята.

Според изследването броят на жертвите на пътни произшествия по света може да се увеличи до 2,4 млн. души годишно до 2030 г., а този на пострадалите - между 20 и 50 млн. души.

По-малко от една трета от държавите са покрили основните критерии за ограничаване на скоростта в градските райони. Носенето на каска е задължително в 90 държави, но в само 40 от тях и водачите, и техните спътници са задължени да ги носят.

В само 57% от обхванатите от проучването държави има закони, които налагат ползването на предпазни колани, а едва в половината е задължително децата да се возят в специални седалки.

Източник на статията: Vesti.bg