Китайската Chery ще разчита на Mornine да продава колите й

Хуманоидният робот Mornine привличаше погледите на автомобилния салон в Шанхай, където нашата медия имаше възможността да я види на живо

Mornine роботи Chery

, CarMarket.bg

Chery Mornine

Шанхай, Китай

За разлика от роботите на Boston Dynamics, Mornine на Chery има дълга руса коса, идеални черти на лицето и гърди, а бялата й броня и шлем я доближава доста до шурмуваците от „Междузвездни войни“. Има човешки ръст, малко по-висок от средния в Китай. Но най-впечатляващото е, че наистина изглежда плашещо реална. Видяхме я на щанда на Chery до тяхната „летяща кола“.

Китайците искат да изведат своите търговци на следващо ниво, като буквално ги заменят с роботи в шоурумовете си, за да продават коли. Създателите му наистина са искали да придадат напълно човешко лице на своето творение, защо – това е отделен въпрос. И ако летящите коли-дронове към момента все още ни изглеждат като ненужна заигравка с бъдещето (но в Китай невъзможни неща няма, в това се убедихме в продължение на едноседмичния ни престой в Шанхай), то Mornine и другите хуманоидни роботи идват за нас.

Chery смята, че Mornine, който може да ходи (лошо), да говори и има човешки ръце и технология DeepSeek AI, може да се използва за сервиране на напитки и отговаряне на въпроси на клиенти относно оборудването и техническите спецификации на автомобила. Един от дилърите, с когото е разговарял репортер на AN, смята, че роботите може да струват 50 000 евро, но не е бил готов да се ангажира да купи един от 220-те екземпляра, които Chery твърди, че ще достави на дилърите тази година. Вече има работещ робот-продавач в малайзийски шоурум, разкри Chery.

Китайските купувачи, и по-специално по-младите китайски купувачи, обичат технологиите и Chery смята, че наличието на Mornine в шоурума би могло да увеличи потока от хора към продажбените им точки. Но това е само малка част от много по-големия план на Chery да разшири бизнеса си с роботи, дело на подразделението Aimoga. Нещо повече, Chery иска именно Aimoga да стане водещото бизнес подразделение, а продажбата на коли да е поддържащото звено в бъдеще.

Президентът на Chery International, Джан Гуйбинг, не мисли за Aimoga просто като за автомобилен аксесоар, а като за „истинското бъдеще“ на компанията. А и защо да не го прави, роботите не искат заплата, не излизат болнични, не се уморяват...

Много други компании също залагат на роботите, включително Tesla, както и Hyundai, която купи Boston Dynamics през 2021 г. и заяви, че ще пусне експериментално своите пъргави хуманоиди в завод в САЩ тази година. Mercedes вече има работещи роботи в завода си в Берлин, и въпреки че програмата е само пробна, лесно е да си представим как автомобилните заводи един ден ще бъдат заети почти изцяло от двукраки машини, които нямат нужда от обедни почивки и празници и никога не стачкуват за по-високо заплащане.

Chery Mornine роботика хуманоидни роботи Шанхай 2025