Б авно, но сигурно на българския автомобилен пазар започват да се настаняват нови китайски играчи, което е повече от добра новина за клиента, който има все по-голям избор. Последното такова попълнение е компанията Future Trucks, която е представител на китайския индустриален гигант Foton Motor.
Българският представител е част от „Булавто Груп“, компания с над 30-годишен опит в автомобилния бизнес у нас, дългогодишен партньор с марки като IVECO, Ford Trucks, Toyota и др. Споменаваме ги, тъй като този опит ще бъде използван сега, за да се развива основният бизнес, а именно продажбите и обслужването на леко- и тежкотоварна техника.
Китайците имат вече почти 30-годишна история, като се концентрират в областта на търговските автомобили. Работят на добре познатия принцип: партньорства със световните лидери в отделните области, като в случая говорим за Cummins, ZF, Bosch, Dana, Allison Transmission, както и с Daimler – за съвместно производство на тежкотоварни камиони (Beijing Foton Daimler Automotive).

Future Trucks
Нашата медия не е специалист в областта на товарната техника, но пък пикапите са нещото, което привлича вниманието ни. Към момента в дилърствата на компанията (в София, Варна и Бургас) наличен е моделът Tunland G7, който разчита на 2,0-литров дизелов двигател със 163 к.с. и 390 Нм, работещ с 6-степенна механична кутия. Дизелът разчита на трето поколение Common Rail система на Bosch и последно поколение EGR за регулиране на емисиите от Borg Warner. Моделът разчита на блокировна на заден диференциал, бързи и бавни предавки.
В гамата пикапи има също изцяло електрически, както и хибриден модел, но за тях към момента няма информация дали ще дойдат у нас и кога. За съжаление все още няма и информация за цените. Иначе, компанията чака доставката на Aumark Diesel – лекотоварен дизелов камион; eAumark – електрически лекотоварен модел за градска логистика; eTOANO – електрически минибус; EVM2 Van – електрически ван и eMiler – компактен електрически камион за градски доставки.
Future Trucks планира разширяване на търговската и сервизна мрежа в Пловдив и още два други града до 2026 г. Как стои въпросът с части и обслужване? За това ще се грижи логистичната система на “Булавто”.
За финал ще оставим още един интересен факт. Изпълнителен директор на Future Trucks е Павел Лефтеров, който е активен автомобилен състезател, участвал в международни шампионати като Porsche Carrera Cup, GT4 European Series и 24-часови пистови надпревари на „Спа“ и „Нюрбургринг“.