GWM разработва нов V6 дизелов двигател за Tank-овете

След като видяхме на живо новия бензинов 4,0-литров битурбо V8 на изложението в Шанхай, сега компанията потвърди разработването и на нов 3,0-литров V6 дизел

Tank 700

, CarMarket.bg

Tank 700

К итай върви стремглаво по пътя на електрификацията, но Джак Вей, председател на борда на директорите на GWM, е уверен, че добрият стар ДВГ има много живот пред него. Нещо повече, пред нашата камера г-н Вей буквално се присмя на електрическите автомобили и повечето си конкуренти, които губят милиарди от продажбата им. А като най-голямата частна автомобилна компания в Китай, GWM не може да си позволи да губи пари. Затова, вярвайки, че не във всички части на Поднебесната и света електромобилът е решение, компанията и г-н Вей начело й работят усилено в посока тежки офроудъри с конвенционално задвижване.

Сега самият г-н Вей потвърждава, че компанията работа по нов V6 дизелов двигател за моделната гама на Tank.

Вече имаме 2,0-литрови и 2,4-литрови дизелови двигатели на една и съща платформа. Работим върху нов 3,0-литров дизел“, потвърди шефът на GWM.

Агрегатът ще е с шест цилиндъра и V-образно разположение. Очаква се новият 3,0-литров V6 дизелов двигател да се появи в SUV-овете Tank 500 и 700, както и в големите пикапи от флагманската серия Shanhai Poer.

От 2025 г. в гамата на Tank 300 и 400 се предлагат дизели, но и в двата случая се използва двигателят GW4D24 с работен обем 2,4 литра, който развива до 186 к.с. и 490 Нм. За големите SUV-ове, 2,4-литровият дизел може да не е достатъчно мощен и Great Wall са наясно с това. Тук е моментът да вметнем, че българският вносител на GWM, Българска Автомобилна Индустрия (БАИ), в момента води преговори с компанията-майка за опцията да започне да продава Tank 300 в България, за което писахме.

Новият шестцилиндров дизел ще влезе в производство до 2027 г. Серийните пикапи Poer използват 2,0-литров турбодизел GW4D20, който генерира 166 к.с. и 400 Нм. У нас чакаме скоро да видим по-новия 2,4-литров дизел, с който GWM много се гордеят, тъй като при независими тестове той е постигнал много по-голям пробег и по-нисък разход от официално обявения от GWM.

Източник на статията: motor.ru

GWM дизелови двигатели V6 двигатели Tank