К омпанията Subaru е разработила уникална модификация на WRX STI, наречена Type RA. Автомобилът е специално подготвен, за да подобри рекорда на „Нюрбургринг” за 4-врат автомобил.
Както съобщава Motor1, подготовката на машината е дело на британците от Prodrive (че кой друг!). Автомобилът се различава съществено от серийния вариант. Седанът се е сдобил с нов двигател. На мястото на 2,5-литровия е монтиран 2,0-литров мотор с мощност цели 600 к.с., червената зона на оборотите на който започва от 8500 об/мин.
Двигателят на Subaru WRX STI Type RA е свързан със секвенциална скоростна кутия, разработка на Prodrive. Смяната на предавките отнема 20-25 милисекунди. Активният централен диференциал от серийния модел не е пипан.
За сметка на това окачването е изцяло ново, направено за състезания. На четирите колела са монтирани вентилирани спирачни дискове и състезателни сликове, а активното задно крило променя ъгъла си на атака.
Пилотирането на автомобила е поверено на новозеландеца Ричи Стенуей. Опитът за рекорд е направен на 19 май, но дъждът не е позволил записване на рекордно време. Втори опит ще бъде направен през лятото.
В момента най-бързият седан на „Северната дълга” се държи от Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Мощната 510 к.с. „италианка” мина обиколка на „Зеления ад” за 7,32 мин. В Subaru смятат, че WRX STI Type RA ще може да измине трасето за по-малко от 7 минути. Ако това стане, то моделът ще се нареди до супер автомобилите от ранга на McLaren и Porsche,но да видим.
Четете още:
Фейслифтът на Nissan X-Trail с технология за автономно управление