Сметките не излизат, VW трябва да съкрати още повече разходи

Нови репортажи в реномирани медии казват, че вече обявените драстични мерки са недостатъчни, за да бъде обърнат ходът на събитията

Volkswagen емблема лого Цвикау

Volkswagen

Т очно преди Коледа Volkswagen постигна споразумение с германските синдикати да намали работната сила с над 35 000 души до 2030 г. чрез „социално отговорна“ програма за съкращаване. Това драстично решение е част от по-широк план за намаляване на разходите, като само разходите за труд ще бъдат намалени с 1,5 милиарда евро годишно, а общите икономии трябва да достигнат 15 милиарда евро годишно в средносрочен план.

Въпреки радикалните решения, взети след седмици на преговори и стачки, очевидно са те са недостатъчни. Handelsblatt съобщава, че математиката все още не излиза. Източници, запознати с въпроса, са казали пред германския бизнес вестник, че "съкращенията трябва да са по-дълбоки". VW отказва коментар по въпроса, но запознати твърдят, че компанията вече е забавила целта си за печалба с 3-4 години. Тя планираше да постигне марж от 6,5% до края на 2026 г.

По-рано този месец Reuters съобщи, че някои китайски автомобилни производители се интересуват от закупуването от ненатоварените заводи на VW в Германия. Това би позволило на компаниите да избегнат митата на ЕС, които влязоха в сила през октомври 2024 г. Те са шокиращо високи, достигайки до 35,3% в случая на SAIC, държавната компания, която притежава „британската“ марка MG. Продажбата на заводи на китайски компании би позволила на VW бързо да подобри баланса си, но би рискувала да загуби още повече продажби заради по-евтините електромобили от развиващи се марки. Продажбите на марката VW паднаха с 1,4% миналата година до 4 796 900 коли.

През седмицата изпълнителният директор на VW Group и Porsche Оливър Блуме призна в интервю за Reuters, че китайските инвеститори се интересуват от германските заводи. На въпрос дали продажбата на заводи е реална възможност, той не я изключи. Все пак той отбеляза, че все още предстои да бъде взето решение: „Винаги е положително, когато компаниите инвестират в Европа... ние имаме близки партньорства в Китай и, разбира се, имаше разговори, но няма конкретни решения.“

VW има съвместни предприятия със SAIC, FAW и JAC в Китай, където новата марка AUDI с объркващо име възнамерява да продава автомобили без емблематичните четири пръстена, отделно от стандартната гама на Audi.

Автомобилният гигант възнамеряваше да затвори заводи в Германия, но синдикатите притиснаха VW да промени решението си. Обектът в Оснабрюк е изправен пред несигурно бъдеще, след като производството на T-Roc Convertible приключи в средата на 2027 г.

Reuters твърди, че VW би бил готов да продаде завода на китайски купувач. Заводът в Дрезден ще спре производството на електрически хечбек ID.3 до края на 2025 г. Какво ще се случи след това? „VW работи върху алтернативни опции. Те включват възможността VW да произвежда коли на трета страна.“ Кристалната фабрика е построена в началото на 2000-те, за да сглоби флагмана Phaeton.

Източник на статията: motor1.com

Volkswagen криза с чипове съкращения разходи