О фициалното сбогуване на Bugatti с 8,0-литров W16 двигател става във формата на Mistral и Bolide. През 2024 г. прословутият агрегат с 4 турбини ще навърши 20 години. Важното е какво ще се случи след това. Вместо да сложат логото ЕВ върху Nevera и да кажат, че това е върхът, Bugatti Rimac разработва изцяло нов хиперавтомобил, който няма да има абсолютно нищо общо с Chiron.
Това става ясно от интервю на Auto Express с Мате Римац, основател на хърватската Rimac и настоящ шеф на Bugatti Rimac. Един от акцентите в този разговор е признанието на 34-годишния хърватин, че неговата компания е започнала да разработва нов двигател с вътрешно горене две години преди сливането с Bugatti. Както добре знаете, Rimac е специалист в електрическата мобилност, а Nevera е може би най-впечатляващият електрически хиперавтомобил.
Мате Римац заявява, че наследникът на Chiron ще е хибрид, който ще разчита на „напълно луд ДВГ”. Шефът на компанията казва още, че ще бъдем „поразени”, след като покривалото падне от новия модел през следващата година.
Мате Римац казва, че тази кола няма да има абсолютно никаква връзка с досегашните модели на Bugatti.
Той е напълно нов, така че няма нито една част, пренесена от друг модел; няма нищо от Chiron, нищо от Nevera. Всичко е направено от нулата.”
Разликите между следващото Bugatti и Nevera ще излезе извън задвижването, обяснява хърватинът:
Ще е по-красив, с аналогови инструменти, подобно на часовникарското изкуства. При Rimac искаме да е напълно лед, напълно електрически – да дрифти с 60 км/ч с огромен облак пушек зад него, с автономни режими за дрифт, футуристични неща."
Мате Римац обяснява, че след като се взима решение за сливане на двете компании, той веднага е спрял първоначалния план за лансиране на SUV, решавайки да се концентрира по хибриден хиперавтомобил. Той ще бъде представен догодина, но тъй като Mistral и Bolide ще се доставят на клиенти до 2024 г., новият модел вероятно ще излезе на улиците през 2025 г.