С ледващото издание на близнаците Porsche 718 Boxster/Cayman ще бъде единствено електромобили, обявиха шефовете на компанията на годишната си пресконференция.
На нея бяха обявени финансовите резултати за м.г. и плановете за близкото бъдеще.
Очаква се новите 718 Boxster/Cayman да видят бял свят през 2025 г. Те ще се присъединят към Taycan и излизащия догодина Macan, които са пълни EV. Но ще са първите, водени от технологичната Premium Platform Electric (PPE), разработена заедно с Audi.
Един от най-продаваните модели на Porsche (718 Boxster/Cayman) ще е напълно нова разработка, която няма да има нищо общо с актуалния сега, обясни шефът на компанията Оливер Блуме.
Той ще вземе нещо от показания миналата есен в Мюнхен консепт Mission R, без обаче да е толкова радикален по отнощение на дизайна и максималната мощност (1000 к.с.).
Той имаше два електромотора, нещо, макар и непотвърдено засега, е твърде възможно да е бъде използвано в 718 Boxster/Cayman.
Другата голяма новина от брифинга е, че 911 скоро ще се сдобие с не-PHEV вариант. Той ще има малка батерия, за да не става прекалено тежък, но няма да има нужда да се зарежда. Целта е да стане “спортен хибрид”, преди да стане пълен електромобил към края на десетилетието.
С други думи иконичната кола ще е последната в гамата на Porsche, която трайно ще се пренесе в EV ерата.
Марката от Щутгарт разчита, че от 2025 г. половината от продажбите ще са на електромобили и 80 на сто през 2030 г.
През миналата година Porsche e поставила рекорд по продажби в цялата си история - над 300 000 (301 915 - с близо 30 хил. повече в сравнение с 2020 г.). Приходите са 33,1 милиарда евро - с 15 на сто повече от 2020 г. Печалбата се е увеличила с 27 процента, достигайки 5,3 млрд.
Най-продаван е Macan - 88 362 сделки.