Mercedes активно работи по новата версия на G-класата. Тя се очаква през 2025 г., като ще има доста обновления, включително и кинетично окачване, съобщава CarScoops.
Окачването набира популярност сред спортни и електрически модели, като вече го има в сходни версии в SL и GT. Предлага се и от конкуренти като McLaren и Rivian.
То заменя традиционни компоненти с нова система, която комбинира електрически и хидравлични елементи и клапани. Те регулират в реално време твърдостта и компресията, като системата преценява какво да направи според няколко фактора. Те включват скорост, състояние на пътя, ъгъл на завъртане на волана и позиция на купето.
Системата комбинира независимост на всяко колело, но и динамично компенсиране на останалите според ситуацията. Например, когато има силен натиск от едната страна, тя ще отвежда допълнителна хидравлична течност към другата страна, за да компенсира хода на колелото. Има и два резервоара с азот, които събират излишната течност и я разпределят според необходимостта на системата.
Технологията е сложна, но има големи предимства. Тя значително подобрява комфорта на возията и прави автомобила по-стабилен на пътя. В случая на G класата, окачването ще е от полза и при офроуд трасета.
„Окачването ни дава по-голям диапазон от възможности в различните режими на шофиране. Можем да предложим по-мека или твърда возия в двете крайности, отколкото с обикновено окачване. То е предоставя и по-бързи и прецизни реакции. Видяхме предимствата, които донесе за спортните ни коли и веднага започнахме да мислим какво може да направи за офроуд моделите ни“, коментира Ралф Хауг, ръководител на отдела за разработка на окачвания на Mercedes-AMG пред Wards Auto.