П рез август 2021 г. Stellantis обяви, че Alfa Romeo ще премине изцяло на ток в регионите на Разширена Европа, Северна Америка и Китай до 2027 г. Превъртаме до октомври 2024 г., за да стигнем до предположението на напускащият главен изпълнителен директор на Alfa Жан-Филип Импарато, че в крайна сметка това може да не се случи. По време на изложението в Париж, 58-годишният мениджър намекна, че бензиновите двигатели вероятно ще останат по-дълго от първоначално планираното.
Импарато казва пред Auto Express, че Санто Фичили, бъдещият главен изпълнителен директор на Alfa Romeo, „има гъвкавостта“ да заложи на по-гъвкава гама от задвижвания за новите Stelvio и Giulia. Ако чисто електрическите версии на SUV-а и седана не генерират достатъчно продажби, и двата модела могат да получат нужното лечение с ДВГ. Това ще стане възможно благодарение на платформата STLA Large, която вече е в основата на новия Dodge Charger.
И Stelvio, и Giulia ще се откажат от платформата Giorgio за няколко милиарда евро, която бе била използвана само за тези два модела на Alfa и три на Maserati: Grecale, GranTurismo и GranCabrio. Архитектурата на най-новия Jeep Grand Cherokee обаче също е заимствана от Giorgio. Новата платформа, STLA Large, е обозначен от Stellantis като "BEV-native", но може „подслони“ и бензинови двигатели. Освен Dodge и Alfa, Chrysler и Maserati също получават нови модели с тези платформи.
Следващото поколение Stelvio идва официално следващата година, като изцяло новата Giulia е потвърдена, че ще последва през 2026 г. В Париж Импарато даде да се разбере още, че за 2027 г. е планирана появата и на по-голям SUV за Северна Америка.
Ако ДВГ продължи да живее, Alfa Romeo ще бъде десетият автомобилен производител, който ще се откаже от високите си EV цели. Почти всички производители, които обещаха да преминат на електричество до 2030 г. (или дори по-рано), преразгледаха курса си през последните месеци. Вече има голям натиск върху Европейския съюз да отложи забраната за продажба на нови автомобили на бензин през 2035 г.