Китай въвежда минимален пробег на ток за plug-in хибридите

Те трябва да могат да изминат поне 100 км., за да участват за субсидии

Мартин Дешев,
Toyota RAV4 Plug in Hybrid

Toyota

К онкуренцията сред plug-in хибридите се увеличава, като интересът към тях расте не само в Европа, но и в Китай. Страната там предлага и солидни субсидии и данъчни облекчения за тези автомобили, което вече предизвика и някои проблеми и съмнения за злоупотреби.

Освен това разнообразието от модели расте и и затова китайското правителство предприема затягане на изискванията, съобщава InsideEVs. То е публикувало нови стандарти за производителност за plug-in хибридите, които искат да кандидатстват за данъчни субсидии.

Внимание привлича изискването за минимален пробег изцяло на ток. Досега то беше само 43 км., но вече ще бъде 100 км. Освен това са обновени и стандартите за разход на гориво, включително как се измерва той, т.е. какъв дял от изминатото разстояние е на ток или в хибриден режим.

Планирано е изискванията да влязат в сила още на 1 януари 2026 г. Автомобилите, които не ги изпълняват, няма да получават споменатите субсидии. Амбицията на новите стандарти е и да мотивира производителите да увеличават електрическия пробег на хибридите, както и да накара повече шофьори да използват EV режима по-пълноценно.

Разбира се, не липсват и критики. Повечето китайски plug-in хибриди вече предлагат подобен пробег, така че за тях няма да има особени проблеми. Дори и тези, които не покриват изискването, имат малки разлики и се смята, че с малко модификации или ъпдейти ще постигнат целта.

За външните производители обаче положението ще е по-сложно. Малко са другите Plug-in хибриди, които покриват изискването, а и всякакви промени ще изискват повторен процес на сертификация, което ще отнеме време. Затова има критики, че така Китай практически изтласква външната конкуренция от пазара си, поне докато не направят модели, които отговарят на новите изисквания.

китайски автомобили Китай хибриди автомобили коли