“Шпигел”: шеф от Porsche SE бил в контакт с Путин, искал да възражда “Волга”

Изданието цитира писмо, в което се предлага руските коли да бъдат базирани на Skoda. Руският президент одобрил проекта

,
Volkswagen Group Rus русия завод

, Volkswagen

Един от заводите на Volkswagen в Русия

З игфрид Волф, австрийски предприемач и член на надзорния съвет на Porsche SE, холдинговата група, която притежава Volkswagen, бил в контакт с руския президент Владимир Путин в опит да съживи опосканата автомобилна индустрия на страната, твърди германското издание “Шпигел”.

Престижната медия цитира писмо от три страници, с което се е сдобило. Според текста му Волф предложил план за използване на заводите на Volkswagen, от които концерна се освобождава, за да възкреси добре познатата и в България “Волга”.

В писмото, което датира от януари, Волф предлага новите автомобили “Волга” да бъдат базирани на модели на Skoda, но „напълно преработени външно“, за да изглеждат като колата, някога минаваща за луксозна руска лимузина.

В изпратената от Волф оферта - поне така се твърди, се препоръчва проект, за инвестиции от 60 милиарда рубли (приблизително 735 милиона долара) от Русия, целящи производството на около 270 000 автомобила годишно.

Според проекта ще бъдат създадени или запази 12 000 работни места. Съобщава се, че Путин е изразил подкрепа за плана. От руска страна се била ангажирала компанията PromAvtoKonsalt, според Der Spiegel, собственост на самия Волф.

Бизнесменът твърдял в писмото, че има „фундаментално споразумение с висшето ръководство на Volkswagen“ за предложената сделка за съживяване на руската автомобилна индустрия, изоставена вече от Запада.

Това твърдение обаче е оборено от VW. Пред изданието бордът на директорите на компанията е заявил, че няма "никаква информация" за писмото или "неговото дразнещо съдържание".

Обратното би означавал огромен гаф за Volkswagen - както имиджов, така и носещ санкции, предвид това, че ЕС подложи на серия от такива Русия. Сред тях има рестрикции за технологии, включително в автомобилния сектор.

PromAvtoKonsalt беше един от потенциалните купувачи на производствените мощности на Volkswagen в Русия. Впоследствие Volkswagen обяви, че руската компания Avilon Automotive е „изпълнила възможно най-добре определените по-рано критерии“. Твърди се, че зад нея стоят китайски интереси.

През последните няколко месеца Volkswagen се натъкна на правни проблеми в Русия. GAZ, компания, която имаше договори с Volkswagen за производство на автомобили, съди VW заради взетото решение да не се продава на PromAvtoKonsalt. Тези съдебни спорове имат големи последици, включително замразяването на руските активи на Volkswagen и потенциалната опасност от сделката му с Avilon Automotive.

“Шпигел” съобщава също, че има доказателства за сътрудничество между Schaeffler, доставчик на части, в чийто борд е Зигфрид Волф, и GAZ от месец март. Фирмата, която оперира в автомобилния бранш, обаче отрече тези твърдения.

Porsche SE Зигфрид Волф завод на Volkswagen завод в Русия Владимир Путин Skoda Volkswagen Group Volkswagen