Шофьорите все още предпочитат независимите сервизи пред тези на дилърите

Колкото по-близо е пунктът, толкова по-добре

Мартин Дешев,
сервиз окачване монтьор

iStock

В продължение на десетилетия оторизираните дилъри и сервизи водят битка с независимите вериги и квартални работилници. Повечето шофьори и до днес предпочитат вторите и ходят при дилъра само при крайна необходимост. Това е тенденция, която не се променя, показва проучване на Consumer Reports, цитирано от AutoBlog.

Организацията е направила допитване до 11 000 от своите членове, които са дали своята обратна връзка за 11 670 извършени ремонта на техните автомобили. Оценявани са 12 критерия, които обхващат всички аспекти на посещението в сервиз.

Включително е обърнато внимание на времето за ремонта, качеството, налагало ли се е повторно посещение за същия проблем и т.н. Обърнато е внимание и на допълнителни безплатни екстри като измиване на колата, заместващ автомобил, транспорт и т.н.

Резултатите показват, че независимите сервизи получават най-високи оценки за честност, цена и качество на работата. Веригите сервизи пък печелят с удобството си – над 80% от хората карат колата си до сервиз, който е в рамките на 30 минути от дома им.

Дилърите печелят по качеството на обслужване и допълнителните екстри. Въпреки това повечето хора ги използват само при крайна необходимост – за дейности, които могат да бъдат извършени само от тях.

Най-честите причини за посещение на дилърски или оторизиран сервиз е запазване на гаранцията и специализираното оборудване за настройка на сензори. Съответно това са предимно собствениците на нови коли.

Притежателите на по-стари автомобили приоритетно посещават независимите сервизи и веригите, както е било винаги и няма изгледи тази тенденция да се промени. Поне не докато електричките и техните специални технологии не станат масови.

сервиз сервизиране автомобили коли