Шефът на BMW казва, че почти всички харесват дизайна на XM

Спорният дизайнерски език на BMW ще остане, защото е модерен и върши работата си чудесно

Пламен Георгиев,
BMW XM

, BMW

BMW XM

О громният XM е вторият самостоятелен модел на BMW M, който спортното подразделение лансира като връх на честванията по повод 50-ата годишнина на M GmbH. Но мненията за него са крайно поляризиращи, което не означава, че баварците са трогнати, тъй като възнамеряват да продължат да се придържат към сегашния си дизайнерски език. Причината? BMW смята, че почти всички харесват вида на XM!

По време на кръгла маса с журналисти по време на представянето на Серия 7 и i7 в САЩ, Оливер Ципсе казва, че новият екстравагантен дизайнерски език на BMW ще видим и в други модели на компанията. Шефът на BMW заявява, че спорният дизайн на M3/M4 и ХМ е свършил работата си, привличайки нови клиенти.

Ако искате да имате модерен, ориентиран към бъдещето дизайн, автоматично предизвикваш полемика, което и искахме. Това не означава, че хората няма да купуват, а ние искахме да започнем дискусия с тема „какво правят?” Виждаме много от това при ХМ. Има много дискусии по темата, но почти всеки го харесва.”

Ципсе разкрива също, че новата стратегия на марката – спорен дизайн, който привлича повече клиенти – е била разработена след анализ, който прави след BMW 7 Series (E65) на Крис Бенгъл. Докато тази „седмица” не бе добре приета първоначално, тя лесно изпревари по продажби стилния си предшественик Е38. BMW вярва, че именно този дискусионен дизайн е свършил работата си, като поставя името на марката в заглавията. Няма лош имидж, нали знаете.

Искам полемика. Ако няма полемика, знам, че е прекалено лесно. В ранния етап на дизайна, ако няма полемика, това е грешката, която правиш. От полемиката извличаш ангажираност. Караш хората да мислят за него и за алтернативи.”

От това става ясно, че новият дизайнерски език не е плод на нечия грешка, а стратегия на BMW. Така че тепърва може да очакваме поляризиращи продукти от Бавария.

Източник на статията: Motor1.com

Оливер Ципсе BMW XM