М юнхенският дилър DI Automobile пусна в продажба хипер автомобила Bugatti Divo. По-точно е да се каже, че продава производствения ред на колата. Печалбата му, ако бъде продаден, ще е около 2 милиона евро (плюс-минус няколко стотин хиляди), както може да се види в сайта, където е публикувана обявата.
Обявата е на стойност 6 650 000 евро, а след облагане с 19% ДДС в Германия, сумата ще набъбне до 7 913 500 евро. Това е около двойно над почти некаран Chiron или три-четири пъти над употребяван Veyron (в зависимост от състоянието му).
Всичко това прави печалба от около 1,650 млн. евро, тъй като официалната цена на модела е 5 млн. евро.
В България вече има Bugatti Chiron за 2,4 млн. евро преди облагане. Ето го и собственика
Това е върхът на сладоледа. Bugatti Divo е най-скъпият автомобил в света
Продавачът твърди, че този конкретен Divo ще бъде произведен на 28 декември, което ще го превърне в прекрасен Коледен подарък за малцината, които могат да си го позволят.
Конкретният екземпляр е поръчан в черен екстериор. Това, което кара дилърът да поиска подобна цена, е фактът, че Divo ще бъде произведен в тираж от само 40 бройки.
Иначе Divo се задвижва от същия 8,0-литров W16 двигателя с 4 турбини, който задвижва Chiron. Напомняме, че вече има такъв автомобил в България, собственост на Ваньо Алексиев. Моторът генерира 1500 к.с. и 1600 Нм, които го ускоряват до 100 км/ч за 2,4 секунди.
Сравнен с Chiron, чиято база използва, Divo предлага ревизирано окачване и кормилно управление, както и снижено с 35 кг тегло. Външният вид, естествено, е силно променен. Максималната скорост на модела е електронно ограничена до 380 км/ч, тъй като от Bugatti твърдят, че на пазара не се предлагат гуми, с които безопасно да се надхвърли тази граница. А и Divo е първото Bugatti, направено да се шофира максимално бързо на писта, а не само да прави „ластици“ на права отсечка. Ревизираната аеродинамика гарантира притискаща сила до 456 кг – с 90 над тази на Chiron.
Японци ще правят много по-добра батерия за електромобили