Русия се цели в 100 000 “москвича” годишно

Днес е исторически ден - над 20 години по-късно легендата отново започва да се произвежда

,
Москвич 2141 Алеко

, iStock

Москвич 2141 Алеко

Д нес е исторически ден - след над две десетилетия в Русия отново се произвеждат автомобили "Москвич", предадоха световните агенции, цитирайки местните медии.

Ако трябва да сме точни, производство е малко силно казано. Точната дума е сглобяване - на китайския JAC JS4, чиято компания JAC хвърли спасителен пояс на Москва. Тя е партньор на Камаз, с чието посредничество се стигна до сделката. И с “да” от най-високо, разбира се, тъй като JAC наполовина се притежава от китайската държава.

Заводът е в руската столица - предишният на Renault, която бе първият производител, предоставил активите си в страната за 1 евро след началото на войната. А всъщност, това си е старият завод на “московчанина”.

Така фабриката отново ще се казва "Московски автомобилен завод Москвич".

Очаква се до края на годината да бъдат произведени около 600 броя. Целта е в близко бъдеще да се произвеждат по 100 000 коли годишно, а в средносрочно и по-далечно - 200-300 хиляди.

Наскоро кметът на Москва Сергей Собянин заяви, че е възможно в близките 2-3 години от конвейра да слизат и електромобили. Точно такива са моделите на JAC, така че и тук няма изненада.

Последният модел на руския производител бе пето поколение "Москвич", което носеше името "Святогор" и представляваше леко модифицирана версия на популярния Алеко (2141). Последната бройка от него слезе от поточната линия през 2001 г.

JAC JS4 JAC Motors Москва Москвич