В Зала 1 на Автомобилен салон Париж за пръв път се събраха трите автономни концепта от поредицата EZ, демонстриращи визията на марката на споделената мобилност на бъдещето. EZ-GO видяхме на салона в Женева, е автономно возило за споделена ежедневна градска мобилност. Преди две седмици в Хановер се състоя премиерата на автономните подове EZ-PRO, които показват как биха могли да се променят куриерските услуги в бъдещето, а днес Лорен ван ден Акер представи и EZ-Ultimo – автономното превозно средство за премиум изживяване. Умишлено никъде не използвам думата автомобил, той като и трите концепции нямат абсолютно нищо общо с автомобила, който познаваме днес. Но най-интересното е, че компанията Renault е убедена, че до 2022 г. споделеното автономно управление ще стане реалност. Да, първоначално в отделни проекти, но явно бъдещето се движи в посока, която към момента е трудно да се възприеме. Вероятно и заради ултра футуристичните форми на концепцията, но посоката пред Renault е ясна: този тип транспорт ще се развива с изключително бързо темпове и скоро ще стане реалност. А клиентите в развитата част на Европа искат именно такъв начин на предвиждане, убеждава ме Гийом Еран, Директор Автономни автомобили.
ВИЖТЕ ЧАСТ ОТ ОСТАНАЛИТЕ АКЦЕНТИ В ПОРТ ДЬО ВЕРСАЙ
Този нов тип мобилност предоставя възможност за преосмисляне на времето за пътуване. Капсулата Augmented Editorial Experience, представена от Групата, предлага реалистично преживяване на борда, съчетаващо полезно съдържание, мултимедийни услуги и мобилност, за да преобрази времето за пътуване.
Иначе EZ-Ultimo e наистина впечатляващ на външен вид. Той е с дължина 5,8 метра, колкото е дължината на RR Phantom, но е по-нисък от MINI. Достъпът до огромния интериор става през автоматични врати, отварящи напред. В купето, наподобяващо каюта на 5-звезден презокеански лайнер, са използвани дърво, мрамор и кожа. За развлечението на пътниците се грижи споменатата вече система Augmented Editorial Experience, която генерира виртуална среда, осигуряваща достъп до всевъзможно персонализирано съдържание и мултимедийни данни.
Задвижването се осигурява от електромотор на предната ос и литиево-йонни батерии, но от компанията не разпространиха никакви технически данни, защото акцентът бе върху автономията и бъдещето. То идва, вероятно не в толкова екстравагантни форми, но със сигурност е по-близо от това, което и аз самият предполагам.
Иначе останалата част на изложбената площ на марката бе заета от обновения Kadjar, който вече се предлага с 1,3-литров бензинов двигател със 140 и 160 к.с.
Компания му прави и лимитираната серия Renault ZOE Iconic.
Електрическият хечбек Volkswagen I.D. ще се предлага с три батерии
Skoda доказа, че може да прави емоционален дизайн
Това е модерният "Моби Дик" на Porsche. Предлага 700 к.с. срещу 700 000 евро