В градските райони - където се очаква, че до 2050 г. ще живее 70% от населението по света- хората се стремят да подобрят начина си на придвижване от едно място на друго. Бъдещето на мобилността е електрическа, свързана и автономна. Това мисли Renault. Хората ще избират дали искат да шофират или да бъдат возени, със или без водач на борда; с автомобили, които са все по-интегрирани в градския пейзаж, които са станали "умни" чрез сензори, свързаност и други иновации, предназначени да направят градския живот по-приятен за хората.
Renault EZ-GO е роботизиран автомобил – споделен, електрически автомобил без шофьор. Движейки се в града и околностите му, той е проектиран да превозва до шест пътника едновременно. Той се придружава от специална станция, която се слива с околната среда.
ПОТОПЕТЕ СЕ В БЛЯСЪКА НА АВТОСАЛОНА В ЖЕНЕВА ЧРЕЗ НАШАТА ГАЛЕРИЯ
Автономният EZ-GO предоставя решение за мобилност за всички при повикване. То работи като услуга за моментно резервиране от приложение или от градски станции, като това зависими от предпочитанията на оператора.
Услугата може да се управлява от частни или обществени организации. Потенциално може да работи 24/7 и да допълва личния и масовия транспорт, като метро и автобуси.
Функционалните аспекти на Renault EZ-GO му отреждат двойна роля в градовете. Първо, той опростява пътуването за всеки, независимо дали става дума за индивидуален транспорт или за част от мулти-транспортна мрежа.
Второ, Renault EZ-GO има положително въздействие върху градовете. В допълнение към насърчаването на споделената мобилност, която по естествен път спомага за облекчаване на трафика и намалява броя на необходимите места за паркиране, той е тих и не замърсява околната среда. Последното се дължи на дизайна с нулеви вредни емисии, интелигентните системи за съхранение и отдаване на електричество към електропреносната мрежа, и интелигентното вторично използване на батерията.
Renault EZ-GO предлага ниво 4 на автономно управление по скалата от 5 нива на SAE International. Това означава, че автомобилът е в състояние да контролира разстоянието спрямо предходния автомобил, да остане в лентата си на движение, да променя лентите на движение (например при изпреварване) и да завива самостоятелно на кръстовище. Също така може да се премести на сигурно място в случаи на изключителни инциденти в близост до него, като това става или самостоятелно, или чрез връзката си с контролен център - технология, която в момента се разработва под шапката на Алианса.
При качването в Renault EZ-GO не е необходимо да се навеждате. Малката платформа се приспособява към заобикалящата среда, като се снижава до нивото на пътното платно или до рампата на станцията за влизане.
Веднъж влезли, пътниците се настаняват в седалките, разположени в полукръг, за да могат да общуват свободно един с друг. Благодарение на бордовата Wi-Fi връзка, потребителите имат постоянен пряк достъп до своя дигитален живот. Те могат да зареждат смартфоните си чрез индукция. Пред вратата има голям екран, на който с пътниците може да се споделя информация за пътуването (време до пристигане, планирани спирки за качване или заминаване и т.н.) или информация за услугите на града. Например, Renault EZ-GO може да показва информация за туристическа забележителност, преминавайки близо до нея.
Volvo XC40 е „Автомобил на 2018 година в Европа”
Два електромотора, 400 к.с. и пробег до 480 км на ток за Jaguar I-Pace