Е дна от големите теми в последните дни е партньорството между Renault Group и китайският гигант Zhejiang Geely Holding Group, който, образно казано, иска да седне на още една маса в автомобилния бранш.
Този силует ни показва първото творение на това сътрудничество - все по-реално и близко.
Автомобилът ще бъде пуснат на пазара през 2024 г. като средноразмерен хибриден кросоувър. Проектът е базиран в Южна Корея, като бъдещият модел (фастбек) ще се прави само там - за местния и световния пазар. Дете на глобализацията, колкото и тя да е поставена на карта в момент.
Име още няма - не се казва поне. Кросоувърът ще излезе от платформата Volvo Compact Modular Architecture, която даде живот на няколко модела на Geely, а също така на Volvo XC40 и Lynk & CO 01.
Не се съобщава повече, освен че возилото ще е част от гама хибриди с тези размери.
Renault Korea Motors също така заяви, че ще инвестира повече от 900 милиона евро в Южна Корея през следващите шест години - за софтуер, свързаност и електрификация.
Изпълнителният директор на концерна Лука де Мео каза във вторник, че заводът в Пусан ще бъде „експортен център за нашите средни до големи автомобили“, според вестник Korea Joongang Daily.
Казано накратко, използва се това, че Южна Корея има търговски споразумения с много страни, което улеснява бизнеса (експорта и вноса на части, компоненти и т.н.). Също така се използва нейната експертиза в автомобилостроенето и цялостното й старание за електрификация на превозните средства.
Де Мео беше в Азия за разговори с Nissan относно плановете за потенциално преразглеждане на партньорството в алианса.
А Renault влезе в партньорство с Geely още през януари. Засега сделката е ориентирана към производството в Пусан, но се съобщава, че китайският концерн иска да придобие дял в новата компания на френската фирма, отделена от бизнеса с ДВГ и насочена само към електромобилите.
Двете компании ще си сътрудничат и в Китай, след като Renault разтури проекта с Dongfeng.
В момента заводът в Пусан произвежда компактния кросоувър Renault Arkana за износ в Европа, а в миналото правеше Nissan Rogue за Северна Америка. Има годишен капацитет от 300 000 броя.
Операциите на Renault в Южна Корея зациклиха преди обвързването с Geely. Групата произвежда и продава в страната повече от две десетилетия чрез Renault-Samsung Motors.
Продажбите през 2021 г. стигнаха едва 61 096 коли, което е спад от 36 процента спрямо 2020 г. За сравнение, през 2016 г. бяха повече от 111 000.