Renault вярва, че мобилността в градовете ще се промени кардинално. Коренът на тази трансформация се крие в това, че от собственост ще се премине само към използване, особено в градовете. Там започват да важат все повече ограничения за автомобилите, проблемът с паркирането се обостря, а младото поколение разглежда новия автомобил по-скоро като проблем, а не удобство.
Затова Renault има своя трактовка по темата. Оформи я със създаването на подразделението Mobilize, което представи първия си сериен продукт – Mobilize Duo, духовен наследник на Twizy. Duo ще бъде показан за пръв път пред публика след седмица, когато стартира автомобилното изложение в Париж.
Сега Mobilize направи дигитална премиера на модела, на който се залагат огромни надежди. Все пак Renault вярва, че до 2030 г. компанията Mobilize ще прави около 20% от оборота на Режията.
Duo е изцяло електрическо превозно средство с монтиран отзад електромотор, задвижващ задните колела. Той ще се предлага в две версии: първата с максимална скорост 45 км/ч (без нуждата от свидетелство за правоуправление над 14-годишна възраст), втората до 80 км/ч (тя ще изисква книжка за категория В). Пробегът на Duo е 140 км (чака WMTC сертификат), което е повече от достатъчно за движение в града.
Вдъхновението за Duo идва от видео игрите и духа на 80- и 90-те години. Моделът е ултра компактен (2,43 м дълъг, 1,30 м широк и 1,46 м висок), за да може да се движи дори и в най-натоварените централни части на градовете. Паркирането е като на мотоциклет, може да стане дори перпендикулярно между два автомобила.
Моделът е разработен с мисъл за природата. В него са използвани над 50% рециклирани материали, като до 95% от частите му подлежат на рециклиране в края на жизнения цикъл. Панелите на автомобила не са боядисани, отново с мисъл за природата. Вратите се отварят нагоре (тип ножица), за да се улесни влизането и да става безопасно.
Най-характерното за интериора са седалките. Предната се движи с 20 см напред и назад, за да се улесни достъпът до задното пътническо място (по подобие на Twizy). Там може да седне човек с височина до 1,80 м.
Друга характеристика, отличаваща го от Citroen Ami, е фактът, че Duo няма да се продава. Той ще се отдава под наем, като Mobilize ще започне с 3-месечен абонамент. За корпоративни клиенти ще се предлага дългосрочен лизинг. На тях ще се предлага и товарната версия Bento. Той вече е с едно място, като предлага товарен обем близо 700 л.
Mobilize Duo ще започне да се предлага под наем или на лизинг от края на 2023 г., а през 2024 г. ще бъде лансиран и товарният Bento.
Mobilize Solo Concept
В Париж ще видим и нещо още по-интересно, дори странно. Нарича са Solo Concept, дължината му е… 1,37 м. Той демонстрира визията на Mobilize за бъдещето, в което може би ще се придвижваме чрез закрити тротинетки на три колела. Но той няма да дава възможност на екстремисти като Емили, тъй като развива максимум 25 км/ч.
Solo има три възможности за зареждане: в контакта, индуктивно или чрез смяна на батерията. Последната опция дава възможност батерията му да се сваля и да се зарежда у дома.