Renault обмисля възможността изцяло да отдели бизнеса си с електрочески автомобили от този с двигатели с вътрешно горене, съобщава “Ройтерс”.
Това е нещо, върху което разсъждават и други автомобилни производители, за да могат по-лесно да влязат в бъдещето, оставяйки “доброто старо” на заден план.
Френската компания представи цяла стратегия, след като обяви, че 2021 г. й е донесла печалба - за първи път от три години насам.
Целта на Renault e да се “сбори” с Tesla и Volkswagen, които са лидери в електрическия сектор.
В презентацията, на която се позовава “Ройтерс”, пише, че EV дивизията ще се фокусира в местния пазар и е отворена за партньорства, докато останалата част - в чужбина. И също ще търси нови съмишленици, например в хибридните задвижвания.
Испания остава основното място за производство на хибриди, а двигатели, други агрегати и части ще продължат да се доставят от Румъния, Турция и Южна Корея.
Целта на Renault e от 2030 г. да мине изцяло на EV. Но за други пазари като Латинска Америка, Южоизточна Азия и Източна Европа да продължи да предага бензинови и дизелови машини.
Пълна въглеродна независимост се планира от 2040 г. Същевременно босът Лука де Мео и заместничката му Клодилд Делбо се надяват да намалят разходите, като същевременно вдигнат качеството.
Въпросната стратегия се нарича “Реноволюция”. Компанията пострада от проблемите с правосъдието на Карлос Гон, а след това и от пандемията, но вече диша по-спокойно, след като изпрати успешна 2021 г.
В следващите 5 години Renault и Nissan ще вложат 26 милиарда евро в електромобили.