Проучване: удовлетворението на собствениците на коли с ДВГ намалява

Разликата със собствениците на електромобили вече е минимална

BMW M850i xDrive Gran Coupe

, BMW България

BMW M850i xDrive Gran Coupe

J.D Power публикува резултатите от проучването си Automotive Performance, Execution and Layout Study, което най-общо измерва „емоционалната връзка и нивото на вълнение” след покупката на нов автомобил.

Те показват, че разликата в удовлетвореност на купувачите на коли с ДВГ и електрически модели намалява, макар тя все още да е в полза на тези, закупили конвенционален модел. По традиция удовлетвореността от по-големия пробег и независимостта, който ти дава, е по-голяма при конвенционалните автомобили спрямо собствениците на ВЕV. Но за пръв път резултатите показват спад от 2014 г., поради което вече има само 8 пункта (от 1000) разлика между двата типа клиенти.

J.D. Power казва, че удовлетвореността сред собствениците на коли с ДВГ може да се опише като естествен резултат от много високите цени на горивата в САЩ (по света също). Или, казано по друг начин, колкото повече плащаш на бензиностанцията, толкова по-малко удоволствие ти носи да притежават конвенционален автомобил.

Собствениците на електромобили не са изправени пред такъв проблем, което обяснява минималната разлика в удовлетвореност между двата типа автомобили. Все пак електрическите коли продължават да създават главоболия на собствениците си с ограничения си пробег и времето за зареждане.

Като цяло, средният резултат за удовлетвореност от плъг-ин хибридите е 835 точки при 832 за хибридите. Традиционните автомобили са с рейтинг 846, докато индексът на електромобилите е 838.

В премиум сегмента на първо място се нарежда Porsche с 888 пункта (от 1000). В масовия сегмент лидер е Dodge. BMW X6 е най-високо оцененият индивидуално автомобил.

Резултатите от проучването на J.D. Power се базира на проучване сред 84 165 собственици на автомобили от моделна година 2022. Те са анкетирани 90 дни след покупката на автомобила.

Източник на статията: Motor1.com

любопитно автомобили удовлетвореност на клиенти индекс проучване J.D. Power