В близко бъдеще BMW може да продава автомобилите си директно на клиентите. Главният финансови директор на компанията, Николас Петер, наскоро даде да се разбере, че не само иска да тръгне по този път, но и че вече се водят разговори с дилърите. Ако баварците реализират този ход, те ще станат първият от т. нар. наследствени производители, които ще премахнат посредничеството на дилъра.
Lucid, Rivian и особено Tesla доказаха предимствата на директната продажба на клиенти. В последно време витаят слухове, че този бизнес модел се обмисля сериозно от Ford и GM.
Говорейки пред немското списание Muenchner Merkur, предадено от Reuters, Петер казва:
Искаме да дадем на клиентите възможността да поръчват директно от нас (BMW).”
„Конструктивните разговори” с дилърите предвиждат промяната да влезе в сила от 2024 г. за автомобилите на марката MINI, докато директните продажби на BMW-та се очаква да започват през 2026 г.
Производителите, които продават директно се срещат с редица трудности, що касае продажбите в САЩ, но и в Европа няма да е лесно да се въведе този подход. Зад Океана има щати (Тексас, Кънектикът и Небраска), в които е забранена директната продажба.
Иначе причините зад желанието за директна продажба от BMW и други производители са ясни. По-голям контрол върху продукта, цените и самия процес е добре дошло за производителя. Този процес ще позволи на клиентите да избегнат раздразнението, което възниква, когато производителят и дилърът имат различни мнения за цената. Това е една от причините, заради които Ford скоро ще изисква от сертифицираните да продават електромобили дилъри ще трябва да имат прозрачно ценообразуване.
Коренно различен е подходът на Renault. Компанията не иска да се занимава с продажбите, затова и българското представителство на Renault Group бе продадено на Emil Frey.