AMG празнува 50-годишен юбилей по време на 24-часовото състезание на „Нюрбургринг”. По този повод Mercedes отново влезе в заглавията, след като разпространи нова порция технически данни за очаквания с огромен интерес Project One.
Сърцето на модела ще е 1,6-литров V6 турбо мотор, който е разработен на база мотора, задвижвал болида на Mercedes във Формула 1 от 2015 година. Сравнен със спецификацията за Ф1, този двигател е с нови колянов вал, бутала и електроника. Двигателят ще може да издържа само 50 000 км, след което той ще се нуждае от основен ремонт. V6 агрегатът работи на 4000 об/мин на празен ход, а 13 500 об/мин ще е максималната граница, до която ще може да се развърта.
Шестцилиндровият мотор работи съвместно не с един, а с два електромотора. Първият е с мощност 107 к.с. и ще се грижи турбото да се върти постоянно. Вторият, чиято мощност е 161 к.с., е свързан директно с коляновия вал.
Други два електромотора са монтирани върху предната ос, като те ще могат самостоятелно (ако водачът иска) да задвижват автомобила с максимален пробег на ток от 24 километра.
Пакетът батерии тежи 100 килограма и е монтиран по средата на Project One. Те също са заети директно от Ф1. Интересното е, че в хипер автомобилът има четири пъти повече клетки спрямо шампионския болид Mercedes F1 W06 Hybrid на Люис Хамилтън.
Все още няма точни данни за теглото на автомобила, но целият задвижващ тракт тежи 420 кг. По непотвърдени данни целият автомобил ще тежи малко над 1300 кг, но тази информация подлежи на потвърждение. Абсолютно сигурно е, че двигателят и скоростната кутия ще са вградени в шасито, което от своя страна е изработено изцяло от карбон.
Комбинираната мощност на петте мотора ще е над 1000 к.с., което ще отиват към колелата посредством 8-степенна трансмисия с един съединител. Укротяването на „валяците” (335 отзад) ще се падне на карбон-керамични дискове на четирите колела.
AMG обещава на 275-те собственика на Project One да достави техния екземпляр до края на 2020 г. С изключение на Китай, творението на AMG ще може да се движи по пътищата.
В пълния му блясък ще може да видим Project One през септември, когато ще се проведе автомобилното изложение във Франкфурт.
Четете още:
Европейците купуват 15% по-малко дизелови автомобили