Производството на коли в Русия върви стремглаво надолу

За месец май са направени едва 3720 автомобила - срещу 112 хиляди през миналата година

Завод Русия коли Калуга

iStock

Паркинг на завод за коли в град Калуга - автомобилният хъб на Русия. Снимката е отпреди войната. Сега, казват, че е празен.

Р уското автомобилостроене е понесло нов безпрецедентен срив на производството миналия месец, когато са били направени едва 3720 автомобила спрямо 112 000 през май миналата година, съобщи руската статистическа служба Росстат, цитирана от Ройтерс и БТА.

Това не е изненада, тъй като всички чуждестранни компании, които имат заводи, спряха поточните линии. А местните изпитват трудности заради санкиците на Запада.

Секторът първо понесе ударите на световната криза с полупроводниците, а след това и всичко останало, дошло следствие на войната в Украйна.

АвтоВАЗ, който стои зад “Лада”, също не може да произвежда, макар да прави планове за обратното. Поради горната причина - липсват компоненти, без които колите вече са невъзможни.

За април продажбите на нови автомобили падна със 78,5 процента. За май - с над 80. Очаква се за юни това число да е още по-голямо. Не се продават и употребявани коли, тъй като спестяванията на руснаците се топят, а има и още един проблем - санкциите обхващат и бизнеса с части.

Така се вихри спекула, че и бандитизъм, тъй като се разфасоват цели автомобили, а частите им се продават “на черно”.

От Русия се изтеглят производители - не само на коли, а и на гуми, компоненти, електроника и т.н.

Руският президент Владимир Путин разпореди на правителството да предложи бързи мерки в подкрепа на местното автомобилостроене. Твърди се, че ще бъдат наляти стотици милиони за старт на производства на компоненти. Търсят се партньорства с Китай.

спад производство на автомобили войната в Украйна Русия