П рез 2019 г. нишовата английска компания Ginetta показа суперколата си Akula на изложението в Женева - като концепция, готова за тестване и продажба в ограничена серия на стартовата цена от 283 333 паунда (331 хиляди евро) с данъците.
На следващата година 20 коли бяха произвездени за ентусиасти, потърсени лично като потенциални клиенти на базата на познанства. В света на богатите се знае кой кой е.
След това обаче дойде пандемията и не само че друго моторшоу в Женева не е имало, а и Akula сякаш потъна в дълбините, подобно на много други проекти, дори на далеч по-популярни и масови компании.
Оказа се, че тя не е мъртва, както личи от изявление базираната в Лийдс фирма, изпратено на Autocar след запитване. Преминат е период на несигурност. Между другото тази цена си стои на сайта на бранда.
Ginetta заявява, че фокусът е бил насочен към развиване на състезателните G56 GT Academy и GT4, но и Akulа е останал в радара и то като автомобил, който да се продава не само във Великобритания.
Той е в разработка вече от десетина години, като до 2019 г. всичко се пазеше в строга тайна. Дял за това има собственикът на Ginetta Лорънс Томлинсън, бивш шампион от “24-те часа на Льо Ман” и голям почитател на спортните автомобили.
Знае се, че двигателят на Akulа е V8, 6-литров и с около 600 к.с. максимална мощност. Предавателната кутия е направена специално за колата - 6-степенна секвенциална, като диференциалът е свързан с мотора чрез къс заден вал от карбон. Има и многодисков съединител.
Тук трябва да се има предвид, че автомобилът тежи едва 1150 кг, което е завидно постижение дори за екземпляр в този ценови клас. Но всички данни са “около”, тъй като тайните останаха забулени.
Томлинсън закупи Ginetta през 2005 г. след неуспешен опит да се сдобие с TVR и започна да развива щурите си проекти.
Целта му е да продава между 30 и 50 коли годишно. Може би от 2023 г. А ако се чудите за името - да, означава акула, като Томлинсън е чул руската дума за shark и така е решил да подходи нестандартно. Като за целия си проект.