К огато промяната в дизайнерската философия на една марка е толкова кардинална, че няма нищо общо с тази от последните 60 години, това дава изключително много поле за размисли и страсти по темата. Но, въпреки тази кардинална промяна, ако новият iX3 може да бъде описан само с цифри, то тогава конкурентите наистина имат от какво да се притесняват. Много. И не беше случайно, че преди няколко месеца Оливер Ципсе открито заяви: „Вече има нов еталон“.
За да направиш това, трябва зад себе си да имаш сериозни доводи. Снощният дебют на iX3 Neue Klasse в София ни дава повод да синтезираме най-важното за модела в цифри, за да докажем тезата си.
STOP&GO
40: броят на новите или модернизирани модели BMW, които ще се появят до края на 2027 г. Всеки от тях ще носи гените на Neue Klasse – независимо от задвижването.
800V: новата електрическа архитектура на iX3 разчита на нова високоволтова батерия с цилиндрични клетки;
108,7 kWh: нетен капацитет на батерията;
805 км: максимален възможен пробег;
400 kW: максимална мощност на зареждане на батерията;
372 км: за 10 минути може да се добави ток за изминаване на споменатия километраж;
20%: по-високо енергийна плътност на ниво клетка спрямо BMW eDrive 5;

CarMarket.bg
40%: с толкова намаляват енергийните загуби спрямо пето поколение BMW eDrive;
10%: намаление на теглото спрямо BMW eDrive 5;
20%: намаление на производствените разхода;
@carmarket.bg BMW iX3 Neue Klasse дебютира в България #bmw #neueklasse #electriccar #fyp #viral ♬ original sound - CarMarket.bg
30%: увеличение на скоростта на зареждане;
4: броят на суперкомпютрите в iX3;
20 пъти: толкова по-висока е изчислителната мощ спрямо конвенционалните контролни блокове;
20: цолажът на стандартните джанти, с които идва iX3;
13: броят високоговорители на системата Harman Kardon;
30%: с толкова намалява въглеродният отпечатък на модела през жизнения му цикъл спрямо предшественика му;
34%: с толкова по-малък е въглеродният отпечатък на новия модел спрямо предшественика му на база пробег от 200 000 км);
21 500 км: след такъв пробег новият iX3 изпреварва съпоставим модел с ДВГ, когато стане дума за въглероден отпечатък.