Класиката Austin Healey преродена в 25 коли за по 569 000 евро

Няма радио, климатик и дори гюрук, но има мирис и излъчване на класика. И на класа

,
Austin Healey by Caton

Caton

В ъв време, в което си говорим за електрификация от батерии, водород, за безпилотно (автономно) управление и какво ли още не, ретрото е свеж полъх. Нещо различно, а не обратното. Отличаващо.

Това е причината да ви срещнем с този автомобил - Austin Healey, възкресен от бранда Caton, който пък е собственост на компанията Envisage Group.

Идва от Острова, разбира се, едно от малкото места в днешно време, от което може да дойде такава класика в нови дрехи.

Caton

Което не е изненада, защото хората там си имат богати традиции.

Austin Healey by Caton ще бъде произведен в само 25 броя, като цената на всеки един е 474 000 паунда или 569 000 евро. Ще гастролира на изложението Salon Privé в Лондон след броени дни - 21-23 (април).

Възродена е класиката Austin Healey 100/4 BN1, произвеждана в периода 1953-1955 г.

Caton

Двигателят е 3-литров, 4-цилиндров с максимална мощност 185 к.с., 264 Нм макс. въртящ момент. Моторът задвижва кола, тежаща 920 кг. А този мотор използва оригиналния блок, като останалите части са осъвременени.

Трансмисията е 5-степенна (нова), тя заменя 3-степенната, използвана от Austin Healey преди повече от половин век. Няма резервна гума. Няма също така климатик и радио. И гюрук няма - стига глезотии! Двете места са разположени така, че седящите на тях да са максимално защитени от вятъра. Под максимално, разбирай доколкото е възможно - помислено е за това от аеродинамична гледна точка.

Спирачките все пак са дискови, а джантите - алуминиеви Borrani, със 72 спици и гуми Michelin.

Не си мислете, че тази кола е някаква шега, Caton казва, че прототипът е минал часове (над 2000) в тестове в различни условия. Разбира се, че не е удобна за големи разстояния, но се подразбира, че клиентите й живеят в имения и основно се движат с друг тип автомобили.

Caton

А който не знае, Envisage Group има богата експертиза. Тя прави концептуални модели на други марки, като цяло каросерии. Нейни са, например, D-Type и XKSS. А този Austin Healey е първата изцяло собствена разработка. Двигателят е майсторен от JME Healeys в Уоруик. Там са правени и някои от елементите по шасито, например спирачките.

Това е. 25 щастливци ще се сдобият нещо, което след време ще струва много повече от половин милион. Класиката е класа.

Caton

Austin Healey Caton Англия класика Envisage Group