Toyota обвинява конкурентите си в продажба на „фалшиви“ хибриди

Доскоро ги наричахме „меки хибриди“, но вече производителите ги наричат 48-волтови хибриди, което не се харесва на японците. И с право

Пламен Георгиев,
Toyota RAV4 GR Sport

, Toyota

Toyota RAV4 GR Sport

А втомобилните производители са изправени пред негативни реакции, тъй като войната за етикетиране на хибридите ескалира. Toyota твърди, че меките хибриди подвеждат шофьорите и размиват смисъла на истинската хибридна технология.

През последните години все по-голям брой нови автомобили, оборудвани с 48-волтови меки хибридни системи, достигнаха до шоурумовете, но Toyota твърди, че наричането на тези модели „хибриди“ е грешно. И заблуждаващо. И е повече от резонно това твърдение.

Шон Ханли, ръководител продажби и маркетинг на компанията в Австралия, открито критикува конкурентите си за етикетирането на 48-волтови модели като хибриди, предполагайки, че практиката рискува да обърка купувачите. За разлика от традиционните серийно-паралелни хибриди, които използват батерия и двигател заедно с двигател с вътрешно горене, за да подобрят ефективността, или плъг-ин хибридите с по-голяма батерия и по-мощен(и) двигател(и), осигуряващ удължено изцяло електрическо шофиране, 48-волтовата технология играе много по-малка роля.

Въпросният мек хибрид (или 48-волтов хибрид) обикновено комбинира функциите на стартер и алтернатор, предлагайки скромни подобрения в горивната ефективност. Собствената 48-волтова конфигурация на Toyota не може да задвижва превозно средство, използващо само електрическа енергия, поради което марката е склонна да разграничи двете технологии. Според Ханли, Toyota дори не счита 48-волтовите системи за хибрид, като ги предлага на пазара като „V Active“ системи в Австралия, и той смята, че конкурентните марки също трябва да се откажат от използването на термина „хибрид“ толкова лесно.

„48-волтовата система за подпомагане, според нас, не представлява хибридно задвижване. Мисля, че производителите на оригинално оборудване (OEM) имат отговорност да се уверят, че [клиентите са наясно с разликите]“, коментира Ханли.

хибриди меки хибриди Toyota