Преди 20 години: Технологии от пистата се пренасят в CL 55 AMG F1 Limited Edition

Mercedes Benz CL 55 AMG F1 Limited Edition

Mercedes-Benz

С ъстезателна технология за обществената пътна мрежа: това е водещата философия, която Mercedes-Benz прилага, когато представя CL 55 AMG F1 Limited Edition в края на мая 2000 г. Моделът е едно от луксозните купета от моделна серия C 215, произвеждан от 1999 до 2006 г. Техническите характеристики и дизайнът следват много плътно колата за сигурност във Формула 1 от този период, пилотирана от Бернд Майлендер.

Не само цената от 330 000 марки гарантира ексклузивността на модела, но също е фактът, че той е лимитиран модел: направени са само 55 бройки.

В CL 55 AMG F1 Limited Edition няма нищо скромно: той разчита на 5,5-литров AMG V8 двигател. Максималната му мощност е 360 к.с. при 550 об/мин, а въртящият момент от 530 Нм се постига в диапазона от 3150 до 4500 об/мин. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч.

Mercedes-Benz

Друг любопитен факт е това, че автомобилът е първият уличен модел в света, оборудван с керамични спирачни дискове. В случай на пълно спиране от максимална скорост, спирачната система генерира спирачна сила до 1471 kW (2000 к.с.). Този параметър е резултат от комбинирането на вътрешно вентилирани спирачни дискове, изработени от подсилена керамика и 8-бутални апарати от Brembo.

Mercedes-Benz

Тази технология е нова за серийните автомобили в онзи момент. Освен споменатата спирачна сила, тези спирачки са силно устойчиви на високи температура, като едновременно с това са с 60% по-леки от конвенционалните стоманени дискове.

Mercedes-Benz

В прессъобщението от май 2000 г. се цитира двукратният световен шампион във Ф1 Мика Хакинен (1998 и 1999 г.), който казва: „Най-важната част в спортен автомобил не е двигателят, а спирачките.” Спирачните дискове за купето са изработени в завода на Mercedes-Benz в Еслинген-Метинген.

Mercedes-Benz

Процесът е следният: въглеродни влакна, въглеродна пудра и смола се пресоват под високо налягане в калъп, след което се изпичат при 1000 градуса по Целзий. След като се охладят, спирачните дискове се подлагат на кратка машинна обработка, след това се третират с течен силиций. Въглеродната матрица абсорбира силиция като гъба и реагира, образувайки керамика.

Какво се случва, когато „горещите” се правят по каноните на супер автомобилите

Мъск прибира $770 млн. под формата на бонуси

Това е купе-кросоувърът VW Nivus

Източник на статията: Vesti.bg

забравени досиета Mercedes-Benz CL 55 AMG F1 Limited Edition Mercedes-Benz