П роизводителят на ванове, камиони и автобуси Iveco Group напуска съвместното си предприятие в Русия, след като обмисляше този ход в продължение на месеци, каза главният изпълнителен директор Герит Маркс, цитиран от Ройтерс.
Iveco има 33% дял в съвместното предприятие за сглобяване на камиони AMT с местен партньор. По-рано тази година Маркс каза, че Iveco е в процес на преценка дали да излезе от съвместното предприятие. И че междувременно компанията е преустановила дейностите на съвместното предприятие.
Решението е взето, ние прехвърлихме дела си на нашия местен партньор, излизаме“, каза Маркс по време на презентация на компанията в Торино.
Съвместното предприятие AMT беше създадено през 1994 г. и планираше да произведе 600-700 камиона тази година.
След години на сътрудничество трансферът ще отнеме известно време”, каза Маркс. - Тук не става дума за финанси”, добави той.
Така Iveco последва Renault и Daimler, а наскоро от подобно съвместно дружество за завод излезе и Volkswagen.
Руската “Дума” практически остави гратисен период на чуждестранните компании до есента, след като излезе във ваканция и не прие закон, позволяващ да се национализира имуществото на дадена фирма, ако не работи по някаква причина, считана от Кремъл за неоснователна.
Най-безболезненият начин, за да се избегнат дела, е да се прехвърли делът на местен партньор или въобще производител.
Iveco също така заяви, че ще си партнира с HTWO на Hyundai Motor, за да оборудва своите бъдещи автобуси, задвижвани с водород в Европа, със системи с горивни клетки, проектирани от южнокорейската дивизия за водородна мобилност.
По-рано тази година двете страни подписаха предварителен договор за проучване на сътрудничеството за споделени технологии за превозни средства, съвместно снабдяване и взаимни доставки.
Ръководителят на подразделението за автобуси на Iveco Доменико Нусера каза, че компанията планира да произведе повече от 3000 возила с нулеви и ниски въглеродни емисии през следващите години, започвайки от 2023 г., в завода си в град Фоджа, Южна Италия.
Ако обратната връзка на пазара е положителна, нашата цел е да продължим с годишен темп от 1000 броя”, рече той.
Iveco е предвидила инвестиции за научноизследователска и развойна дейност за около 450 милиона евро в Италия за тази година.
Iveco се контролира от Exor, холдинговата компания на италианското семейство Аниели.