Съмняващите се в EV били попаднали в „невероятен капан“

Докато някои производители виждат спад в търсенето на електромобилите, Polestar вижда възможност, но оправдана ли е тя?

Polestar 2

, Polestar

Polestar 2

Polestar понесе сериозни удари в последно време. Продажбите й разочароваха инвеститорите, а основният акционер, Volvo Cars, изтегли финансовата си подкрепа. Затова трябваше да се намесва Geely, под чиято шапка са и двете компании, за да спасява положението.

Но пък Томас Ингенлат, изпълнителен директор на Polestar, вижда ситуацията по различен начин: компанията на практика била в по-добра позиция, отколкото може да изглежда отстрани.

Има невероятна заплаха и опасност, ако не прегърнете бъдещите иновации и не повярвате в тази технология – електрическите задвижвания, иновациите в батерията, иновациите в съвременната електроника и софтуер“, казва той пред The Telegraph. „Ако не участвате в това и мислите, че можете да изчакате, а клиентите са готови, това е невероятен капан.“

Ингенлат обаче не е разстроен от факта, че традиционните автомобилни производители на автомобили попадат в този капан. Той твърди, че тъй като компанията му е изцяло ангажирана с електромобилите, вакуумът, оставен от традиционните автомобилни производители, които са били уплашени от забавянето на растежа, може да бъде запълнен от шведския стартъп.

„Невероятна възможност за Polestar е, че в този сектор на високопроизводителни автомобили наистина няма толкова голяма конкуренция“, каза Ингенлат. „Определено смятам, че това е мястото, където имате клиенти, които силно прегръщат иновациите и величието на електрическото задвижване, особено в този много висок премиум клас.“

Ингенлат смята, че тези клиенти ще го подкрепят през трудните времена, добавяйки, че за разлика от Tesla, чиито Model 3 и Y са насочени към масовите клиенти, богатата клиентела на Polestar е по-малко податлива на икономически фактори, отколкото по-малко заможните купувачи.

Вероятно оптимизмът на Ингенлат се уповава на осигуреното финансиране от $1 млрд. от банков консорциум, но времето ще покаже имали ли са тези твърдения почва.

Ще напомним, че друг стартъп, Fisker, търси опора в сериозния гръб на Nissan, а преди месец китайският технологичен стартъп HiPhi обяви, че спира производството и освобождава служителите. Казват за 6 месеца, но ще е изненада, ако отново заработят.

Polestar Томас Ингенлат