Планът на Audi да се върне към добрите времена

Компанията изпитва доста трудности и трябва да се справи с тях бързо

audi rs3

Audi

Audi е в може би най-трудния период в своята история. Компанията отчита спад на продажбите, налага се да преструктурира и затваря заводи, съкращава служители.

Същевременно вложи огромни средства и усилия в разработката на електрически коли, а интересът към тях намалява и темпото на прехода се забавя. Наскоро представител на компанията обяви, че тя ще вдигне цената и ще увеличи качеството.

А според информация на Car Magazine, изпълнителният директор на Audi Гернот Дьолнер има конкретен план, който вече е разпоредил на ключови ръководители. Сред тях е и главният креативен директор Масимо Фрасчела. Той е получил инструкция да избягва твърде футуристичните концепции и проекти. Вместо това да се насочи към реалистични разработки, които могат да се превърнат в сериен автомобил.

Дьолнер вече е разделил разработката на коли на седем екипа. Всеки от тях е съсредоточен върху конкретна група сходни продукти. Например един екип работи по MEB и MQB платформите, които ще бъдат в основата на следващото поколение A1, Q2 и A3. Отделен екип е посветен изцяло на бъдещата електрическа А8 и т.н.

Audi все още се колебае какво да прави със спортните си модели. Има планове за C-Sport модел, който да е конкурент на електрическите Porsche Cayman и Boxster. Тези две коли обаче са надскочили бюджета си и цената им ще е около 130 000 евро. Това се вижда твърде много на Audi за подобен клас кола и проектът все още не е потвърден. Няма зелена светлина и за наследник на R8 или следващо поколение на e-Tron GT.

За сметка на това се разработва проект с името HardQore. Това ще е нова Quattro система с до три електромотора, окачване, завиване на четирите колела и динамично разпределение на въртящия момент за офроуд ситуации. Този проект се разработва с Magna и ще използва сходно шаси, електроника и други елементи със завръщащия се Volkswagen Scout. Ще се предлага и версия с 4-цилиндров бензинов двигател, който да удължава пробега и да задвижва задната ос.

Audi ще затегне колана и ще се концентрира върху популярните си модели, които трупат добри продажби и могат да носят печалби. Те ще са приоритет над емоционалните нишови модели. Не се очакват купета, кабриолети, роудстъри. Най-вероятно в историята ще отидат и A1, Q1 и Q8 в своята не e-tron версия, казват източниците на Car Magazine.

коли автомобили електрически автомобил електромобили Audi